کم‌کاری در ترخیص و توزیع کالاهای اساسی مصداق ترک فعل است

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: درصورت بروز اشکال در زنجیره ترخیص- ذخیره- توزیع شاهد اثراتی چون افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ خواهیم بود و بر همین اساس به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌ایم اگر دستگاهی در زمینه ترخیص و توزیع کالاهای اساسی کم‌کاری کند آن را مصداق ترک فعل مدنظر قرار می‌دهیم.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، محمدجواد عسکری در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود ۵ و نیم میلیون تن کالای اساسی در بنادر ذخیره شده یا در کشتی و بر روی دریا قرار دارد که هزینه دموراژ آن را پرداخت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم افزود: کشور شرایط خاصی دارد و کالاهای اساسی باید در دسترس مردم قرار گیرد تا بتوانند بدون دغدغه و متناسب با نیاز خود مصرف کنند.

عسکری با بیان اینکه بیش از ۳۰ کشتی حامل کالاهای اساسی در بندرگاه‌ها متوقف شده و از محل بیت المال هزینه دموراژ دریافت می‌کنند، عنوان کرد: تعداد زیادی از کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در دریای عمان و اقیانوس هند درحال طی مسیر به سمت بنادر کشور ما هستند که باید هرچه سریع‌تر تدابیر لازم را اتخاذ کنیم تا شاهد توقف آنها نباشیم.

وی یادآور شد: بالغ بر ۲۰ کشتی درحال بارگیری کالاهای اساسی به سمت ایران هستند که باید اقدامات لازم برای توزیع و تخلیه کالاهای اساسی ازجمله گندم، جو، ذرت، سویا، شکر و روغن در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی باید به موقع ترخیص، ذخیره و توزیع شوند تا به موقع در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: درصورت بروز اشکال در این زنجیره شاهد اثراتی مانند افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ خواهیم بود. بر همین اساس به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌ایم اگر دستگاهی در زمینه ترخیص و توزیع کالاهای اساسی کم‌کاری کند آن را مصداق ترک فعل مدنظر قرار می‌دهیم.

کد خبر 57485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =