وزیر جهادکشاورزی: امسال سال رونق صادرات مرکبات و کیوی است

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه امسال سال رونق صادرات محصولات مرکبات و کیوی است، گفت که همه نیازها برای صادرات تولید مازاد بر مصرف این ۲ محصول مهم کشور فراهم شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدجواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه به مازندران در بازدید از باغ ۲۰ هکتاری مرکبات در بابل، افزود: برای حمایت از صادر کنندگان مرکبات با هدف رونق صادرات، تخفیف ۵۰ درصدی بازگشت ارز صادراتی به صادر کنندگان را اعمال می کنیم.

وی به اهمیت مقابله با آفت مگس میوه در باغ مرکبات اشاره و بیان کرد: سازمان حفظ و نباتات باید با شناخت فنی و تخصیص اعتبارات لازم در مسیر مقابله با این آفت گام بردارد و در این خصوص حمایت ویژه نیز صورت می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی پنج شنبه با استقبال استاندار مازندران از جاده هراز وارد این استان شد؛ ساداتی نژاد پس از ورود به شهرستان آمل به زیارت امامزاده ابراهیم(ع) رفت و در جوار بارگاه این امامزاده عظیم الشان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

وی همچنین با حضور در پایانه صادراتی برنج آمل، در جریان آخرین وضعیت قیمت و عرضه و تقاضای بازار این محصول استراتژیک قرار گرفت.

ساداتی نژاد در ادامه در گردهمایی سراسری مدیران ستادی معاونت امور باغبانی، معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران امور باغبانی استانهای وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی ایران که در بابلسر برگزار شد، حضور یافت.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از باغ ۲۰ هکتاری مرکبات در بابل بازدید و سپس با حضور در خرماکلا قائمشهر با ظرفیت های تولید لیموترش در این روستا آشنا شد.

مازندران سالانه با تولید ۲ میلیون و ۷۵۰هزار تن انواع مرکبات به خصوص پرتقال رتبه نخست کشور را دارد.

در حال حاضر باغداران مرکبات مازندران مشغول برداشت نارنگی هستند و از۱۵ آبان نیز برداشت پرتقال در استان شروع خواهد شد.

کد خبر 57193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =