وزیر صمت: صادرات فرآوری محصولات چوبی از مازندران به نقاط مختلف جهان پیگیری می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات فرآوری محصولات چوبی و ام دی اف از مازندران به نقاط مختلف جهان با دیپلماسی فعال اقتصادی دولت سیزدهم در دست پیگیری است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از شرکت آرین سینا تولید کننده محصولات چوبی در ساری افزود: زیرساخت ها برای توسعه صادرات از مازندران به نقاط مختلف جهان فراهم است و باید با عزم و اراده پولادین مسئولان استانی این مهم هرچه سریع تر محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: مازندران قطب تولید محصولات فرآورده های چوبی و ام دی اف در کشور است که باید با شناسایی بازارهای هدف اقتصادی برای صادرات این محصولات بکوشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار افزایش تولید باید به فکر صادرات محصولات باشیم که در این بین مازندران باتوجه به موقعیت ویژه ارتباطی در سطح کلان نقش غیرقابل انکاری در رونق صادرات کشور دارد.

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت روز جمعه به منظور بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی در قالب سفر کاری یک روزه وارد استان مازندران شد.
حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مازندران اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.
بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

کد خبر 56782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =