افزون بر ۴ هزار میلیارد تومان به توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای اختصاص یافت

وزیر جهادکشاورزی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح کشور اختصاص یافت و دولت عزم جدی برای رونق بخشی در این زمینه دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدجواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در آیبن کلنگ زنی پروژه مجتمع بره پروری اترک در بجنورد مرکز خراسان شمالی، اظهار داشت: توجه و عزم دولت در حالی است که در چهار سال گذشته در این زمینه بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بر ایجاد مجتمع های گلخانه ای تاکید کرد و افزود: توسعه این مهم در اولویت دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش می کنیم تا کشت سبزی و صیفی را به سمت گلخانه ها سوق دهیم تا مابقی اراضی را به کشت غلات و سایر محصولات استراتژیک اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: راه اندازی ۸۰ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور پیش بینی شده است و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

واریز ۱۲ هزار میلیارد ریال وجوه خرید تضمینی گندم

وزیر جهاد کشاورز گفت: تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان وجوه تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است و تلاش می شود تا تمامی مطالبات در این زمینه به صفر برسد.

وی با بیان اینکه در صادرات دام هیچ محدودیتی وجود ندارد، افزود: علاوه بر صادرات گوشت قرمز، فرآورده های دامی نیز صادر می شود.

وزیر جهادکشاورزی برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی امروز پنجشنبه( ۱۰ شهریورماه) به این استان سفر کرد.

از مجموع این طرح ها، سه پروژه با اعتبار ۸۳۳ میلیارد ریال افتتاح و پنج طرح نیز با اعتبار یکهزار و ۸۴۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

کد خبر 55876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =