آغاز مطالعات سه هزار میلیارد تومان پروژه بندری / اخذ موافقت اجرای اسکله نفتی در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مطالعات اجرای چند پروژه بندری با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان در بنادر این استان در سال جاری آغاز و موافقت اولیه شروع عملیات ساخت اسکله نفتی بوشهر در سال آینده اخذ شده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به نقل از محمد شکیبی نسب اعلام کرد: مطالعات این پروژه ها امسال انجام و با طی فرآیند قانونی، در سال ۱۴۰۲ عملیاتی اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی افزود: اولویت راهبردی در اجرای این پروژه‌ها اشتغال‌زایی و رونق بنادر استان بوشهر است و تلاش می‌شود با ورود سرمایه گذاران توانمند بخش خصوصی زمینه برای اجرای هر چه سریع تر این طرح‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از جمله این پروژه‌ها که مطالعات آنها آغاز شده را می توان به احداث دایک و موج شکن و لایروبی در بنادر دیلم، گناوه و ریگ اشاره کرد.

شکیبی نسب افزود: زمان اجرای بسیاری از این طرح‌ها در فرآیند معمول و طبیعی سال ۱۴۰۶ یا ۱۴۰۷ بوده است که با توجه به نیاز مبرم استان بوشهر بویژه در زمینه اشتغال‌زایی، تلاش می‌شود با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی این روند  زودتر رقم بخورد.

وی گفت: رونق تجارت منطقه ای، تقویت معیشت ساحل نشینان و توسعه صادرات به کشورهای مقصد صادرات و بویژه حوزه خلیج فارس از اولویت های مهم پروژه های بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: یکی از پروژه‌های شاخص استان بوشهر برای اجرا در سال آینده ساخت اسکله نفتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی است که به این منظور با یکی از شرکت‌های مطرح در این حوزه رایزنی و موافقت اولیه آنها گرفته شده است.

شکیبی نسب اظهار داشت: انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با پروژه‌های بندری استان بوشهر نیز با نگاه حمایت از سرمایه گذاران به عنوان اولویت مورد تاکید استاندار بوشهر، تسهیل‌گری کنند چرا که این طرح‌ها منجر به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان بوشهر می‌شود.

کد خبر 55592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =