صدور ۱.۳ میلیارد دلار سبزی و صیفی از ایران در سال گذشته

وزیر جهادکشاورزی گفت: سال گذشته به واسطه اقدامات صورت گرفته ۴.۵ میلیون تن انواع سبزی و صیفی جات از کشور صادر شد که این میزان محصول کشاورزی در مجموع معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارزآوری به دنبال داشته است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، سیدجواد ساداتی نژاد بر لزوم پیش بینی پذیری و بلندمدتی صادرات و واردات بخش کشاورزی تاکید کرد.

وی در جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی بر اهمیت توسعه کشت فراسرزمینی تاکید کرد و افزود: باید زراعت چوب، تولید غلات، محصولات کشاورزی آب بر و ... از محل کشت فراسرزمینی پیگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سال گذشته در زمینه توسعه مراودات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و جهان اقدامات خوبی صورت گرفت و تفاهم نامه‌های مختلفی در حوزه‌های بهداشتی، قرنطینه ای، قوانین گمرکی، تعرفه‌ای و ... به امضاء رسید.

وی با اشاره به روند مطلوب صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته، تاکید کرد: تولید محصولات کشاورزی باید صادرات محور و منطبق بر استانداردهای بهداشتی روز دنیا باشد.

ساداتی نژاد در پایان تصریح کرد: در حوزه صدور محصولات کشاورزی به دنبال پیش بینی پذیری هستیم و با محدودیت‌های لحظه ای، روزانه و ماهانه حوزه صادرات و واردات مخالف هستیم؛ در همین راستا تلاش می شود به صادرکنندگان و واردکنندگان بخش کشاورزی برنامه بلندمدت بازرگانی ارائه شود.

کد خبر 55231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =