توسعه زیرساخت‌های گردشگری سبب جذب سرمایه‌گذار خارجی خواهد شد

عضو اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام با بیان آنکه ایران پنجمین کشور دارای جاذبه‌های طبیعی و دهمین کشور جاذبه‌های باستانی در جهان است، گفت: با سرمایه‌گذاری در تکمیل زیرساخت ها و تاسیسات این صنعت، می‌توان کشور را به بزرگ‌ترین قطب گردشگری منطقه تبدیل کرد پس دستگاههای مربوطه باید اقدامات لازم را در این خصوص فراهم کنند.

فرزاد فیض‌الهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز جذب توریست را زمینه‌ساز جلب سرمایه‌گذار خارجی دانست و افزود: یکی از راه‌های جمع آوری سرمایه برای این حوزه بخصوص برای ایران که در جهان همواره مورد تهاجم تبلیغات منفی قرار دارد، جذب گردشگران خارجی و توسعه صنعت توریسم کشور است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری و نقش آن در جذب سرمایه‌گذار خارجی، بیان کرد: در دنیای امروز بسیاری از کشورها حتی ترکیه در همسایگی ایران بخش زیادی از درآمد ارزی خود را از راه توسعه صنعت گردشگری بدست می آورند به طوری که این کشورها توانسته‌اند با سرمایه‌گذاری هدفمند روی ویژگی‌های منحصربفرد خود، آنها را به جذابیت‌های توریستی تبدیل کرده و با این اقدام ارزآوری بالایی کسب کنند بدون اینکه هزینه جاری فراوانی داشته باشند.

وی افزود: صنعت گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمد برای این کشورهاست که نقش بسزایی در توسعه صنایع دیگر، مخصوصاً محصولات و تولیدات فرهنگی دارد. این صنعت همچنین می‌تواند علاوه بر مشاغل مستقیم، به طور غیرمستقیم بر اشتغالزایی پایدار اثرگذاری مطلوب داشته باشد.

این کارشناس اظهار داشت: فراموش نکنیم که بخش زیادی از سفرهای توریستی در جهان با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و سرمایه‌گذارهای حرفه‌ای هرگز از ظرفیت گردشگری غافل نخواهند شد.

فیض‌الهی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های صنعت توریست در استان‌های مرزی، تاکید کرد: ایران به عنوان کشوری با جغرافیایی نسبتاُ متنوع و منحصربفرد، ظرفیت‌های بسیاری در جذب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دارد و می‌تواند با کمی انعطاف در قوانین و مقررات داخلی و صدالبته تسهیل بروکراسی، به جذب سرمایه‌گذار در این بخش حتی در شرایط تحریم، اقدام کند. از سوی دیگر، با این اقدام فرصت سرمایه‌گذاری در دیگر صنایع مانند کشاورزی، شیلات و حتی پتروشیمی و دیگر حوزه‌های مزیت‌دار کشور نیز برای یک سرمایه‌گذار خارجی فراهم خواهد شد.

وی در پایان گفت: بنابراین جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه صنعت گردشگری در اغلب عرصه‌ها، باید مورد توجه برنامه‌ریزان دولتی و نیز بنگاه های خصوصی قرار گیرد تا شاهد رشد این صنعت که به گسترش انواع خدمات، ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه زیرساخت‌ها که در نهایت به جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی منجر می‌شود، کمک کند.

کد خبر 55066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =