جراحی اقتصادی ضروری اما این اقدام باید براساس حرکتی کارشناسانه صورت گیرد

یک کارشناس اقتصادی و بازار مالی گفت: قطعاً اقتصاد ایران به مرحله‌ای رسیده که تنها با جراحی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد اما واضح است که موفقیت آمیز بودن آن نیاز به حرکت کارشناسانه دارد در غیر این صورت تیغ جراحی، شاهرگ اقتصاد را از بین خواهد برد.

حجت‌الله حسین‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت بازار داخلی در حین جراحی اقتصادی، افزود: از آنجا که شرایط اقتصادی کشور نامطلوب است باید نسبت به ترمیم و بازسازی آن اقدام کرد اما به طور قطع باید از نظرات متخصصان و کارشناسان این بخش بهره گیری کرد تا تیغ این جراحی به جای رفع دردها و حذف تومورهای اقتصاد، شاهرگ را نبرد.

وی اظهار داشت: علیرغم تاکید دولت بر تک نرخی کردن ارز و ساماندهی قیمت ها در بازار، اما بلحاظ عدم وجود تجربه و دانش کافی در کشور معضلات این بخش تشدید شده که افسارگسیختگی موجود در بازار از جمله دلایل این مدعاست.

حسین‌زاده ادامه داد: امروز شاهد هستیم که حتی قیمت اقلام غیراساسی نیز با تورم شدیدی مواجه شده‌اند و عملاً نه تنها نظارتی نیست بلکه در برخی موارد این سوءظن ایجاد می‌شود که دولت نیز از این افزایش تورم راضی است.

وی بیان کرد: قیمت مسکن در دو ماه اخیر با رشد عجیبی مواجه شده تا جایی که اجاره‌بها تقریباً دو برابر و در برخی مناطق حتی بیش از دو برابر شده است؛ دامنه این تورم قیمتی که از تهران شروع شده خیلی زود به دیگر شهرها و حتی شهرستان‌ها هم کشیده شد که تداوم این روند تبعات نامطلوب زیادی در پی خواهد داشت که خیلی زود گریبان اقتصاد ایران را خواهد گرفت.

کارشناس اقتصادی و بازار مالی تصریح کرد: قبل از هر اقدامی دولت باید زیرساختارهای نظارتی خود را آماده می‌کرد تا به بهانه افزایش چند قلم کالا، بازار دچار یک تورم افسارگسیخته نشود. به هر حال بخش زیادی از اقلام اصلی زندگی روزمره در کشور تولید می‌شود و هیچ یک از حلقه‌های تولید و زنجیره تامین آن در خارج از کشور نیست که در اینگونه موارد دولت باید با عاملان بروز این شرایط برخورد جدی‌تری انجام می‌داد.

کد خبر 53568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =