۶۵ درصد فروش تولیدات شرکتهای دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی هدف‌گذاری شده است

وزیر جهادکشاورزی گفت: ۶۵ درصد تولیدات حاصل از شرکتهای دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی هدف‌ گذاری شده است که امسال ماموریت سنگینی برای تحقق این هدف در کشور داریم.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز جمعه در نشست با مدیران و فعالان ۸۱ شرکت فناور و دانش‌بنیان حوزه کشاورزی استان خراسان رضوی در مشهد، افزود: توسعه فناوری و نوآوری در عرصه کشاورزی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه باید کشاورزی اقتصادی را با استفاده از فناوری و دانش رایج دهیم، اظهار داشت: طبق دستور و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ، دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین" باید برای تحقق این امر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابراین هر گونه مجوز و هر حمایتی برای توسعه فناوری، دانش‌بنیان و موارد مرتبط با آن در تمام سطوح وزارتخانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید پوست‌اندازی در حوزه کشاورزی انجام گیرد، افزود:  البته این کار بسیار سخت و دشوار است، در این راستا  سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید در زمینه تولید دانش فعالیت خود را متمرکز کند و به هیچ وجه تولید مقاله در این سازمان مهم نیست بلکه تولید دانش برای استفاده مهم است.

ساداتی نژاد گفت: این سازمان باید میان دانشگاه و مزرعه قرار گیرد و نقش انتقال دانش را دارد.

وی اظهار داشت: از ایرادات شرکتهای دانش بنیان این است که تصور می‌کنند کار به شکل مشارکتی باید انجام شود تا به نتیجه موثر برسد در غیر اینصورت موفق نخواهند شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار هکتار در استان زمین کشاورزی وجود دارد، گفت: ۴۳ هزار میلیارد ریال ارزش سالانه تولیدات کشاورزی در استان است و  ۱۸.۵ درصد اشتغال مستقیم خراسان رضوی در حوزه کشاورزی است.

محمدرضا اورانی افزود: خراسان رضوی دارای ۴۸ هزار کیلومتر کانال و نهر سنتی است که ۲۳ هزار کیلومتر آن ساماندهی شده و از مجموع هفت هزار قنات استان نیز به طول ۶۳ هزار کیلومتر به میزان پنج هزار کیلومتر آن مرمت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی استان مستعد اجرای سامانه‌های آبیاری است، افزود: ۳۵ درصد آن تاکنون تکمیل و میزبان این سامانه‌ها است و در حال حاضر ۲۳ درصد زمین‌های کشاورزی استان دارای سند است.

ساداتی‌نژاد پس از این نشست از نمایشگاه شرکتهای دانش‌بنیان حوزه کشاورزی بازدید کرد.

وزیر جهادکشاورزی در سفر ۲ روزه هیات دولت به خراسان رضوی به شهرستانهای نیشابور، داورزن، سبزوار و ششتمد سفر و از شرکت کشت و صنعت جوین بازدید نمود و در شوراهای ادارای شهرستانهای مذکور شرکت کرد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

کد خبر 51630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =