حملات سایبری نقل و انتقال نفت در اروپا را به تاخیر انداخت

نقل و انتقال نفت به بزرگترین قطب نفت اروپا با ادامه تلاش های چهار شرکت نگهداری و توزیع سوخت برای ازسرگیری فعالیت هایشان پس از حملات سایبری، حداکثر به مدت یک هفته به تاخیر افتاده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از رویترز، از پایان هفته پیش شرکت پایانه نفتی "اویل تنکینگ" و شرکت بازرگانی نفت "مابانفت" که متعلق به شرکت "مارکوارت اند باهل" آلمان هستند، هدف حمله هکرها قرار گرفتند. شرکت های"سی تنک" بلژیک و شرکت "ایوس" هلند هم تحت تاثیر این حملات قرار گرفتند.

این شرکت ها مجبور شدند بعضی از فعالیت هایشان را متوقف کنند که روی جریان نفت در هلند، بلژیک و سراسر آلمان تاثیر گذاشت. مشخص نیست آیا حملات سایبری با این اتفاق مرتبط بوده است یا خیر.

روزنامه آلمانی هندلزبلات گزارش کرد شرکت های "اویل تنکینگ" و "مابانفت" هدف حمله باج افزاری قرار گرفته اند. این شرکت مجبور شدند اوایل هفته گذشته برای فعالیت هایشان در آلمان وضعیت فورس ماژور اعلام کنند و در نتیجه، غول نفتی شیل نفت خود را به مسیرهای دیگری منتقل کرد.

یک منبع نزدیک به مابانفت گفت: پمپ بنزین ها فعالیت عادی دارند اما بارگیری تانکرهای سوخت همچنان مشکلاتی دارد.

شرکت های "سی تنک" و "ایوس" مخازنی در داخل و پیرامون قطب نفتی آمستردام-روتردام-آنتورپ دارند و مشکلات آنها به ازدحام در بیرون بندر منجر شده است. دستکم هفت کشتی حامل سوخت منتظر بارگیری در آنتورپ هستند. قایقهای کوچکی که بین بنادر و در رودخانه راین سوخت جا به جا می کنند هم گرفتار تاخیر شده اند.

شرکت سی تنک پنج مکان را در بندر آنتورپ اداره می کند و از روز یکشنبه ناچار شد ظرفیتش را کاهش دهد. یک منبع آگاه گفت: آنها تا روز جمعه به وضعیت عادی برگشته اند اما نه با سرعت کامل. شرکت ایوس هم روز جمعه اعلام کرد با تاخیرهایی در پایانه هایش در هلند، بلژیک و مالت روبرو شده است.

کد خبر 50264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =