ممنوعیت صادرات مرغ به خاطر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده ها است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی بااشاره به وضعیت مناسب تولید و قیمت گوشت مرغ، گفت: از آنجا که در حال حاضر با مازاد تولید گوشت مرغ در کشور روبرو هستیم اما به دلیل تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده های تولید، صادرات این محصول اکنون با ممنوعیت مواجه شده است.

«حبیب اسدالله نژاد» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی اگزیم نیوز، افزود: صادرات محصول در زمان مازاد تولید علاوه بر افزایش ارزآوری به کشور سبب ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان نیز می شود.

وی اظهار داشت: اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان و گوشت مرغ تازه به طور میانگین ۲۷ تا ۳۱ هزارتومان به فروش می رسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه وضعیت مناسب تولید گوشت مرغ در دوره گذشته، منجر به متعادل شدن بازار این محصول شده است، تصریح کرد: در ماه های گذشته با کاهش جوجه ریزی و افزایش تقاضا روبرو بودیم اما در دوره قبلی تولید، بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که همین میزان منجر به تنظیم بازار این محصول شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر سرانه مصرف گوشت مرغ به دلیل رشد قیمت گوشت قرمز افزایش یافته به طوری که سرانه این محصول در کشور به حدود ۳۳ کیلوگرم برای هر ایرانی رسیده است.

اسدالله نژاد اضافه کرد: پیش از این سرانه مصرف این محصول حدود ۲۴ کیلوگرم بوده است.

وی گفت: اکنون با توجه به مازاد تولید و به منظور حمایت از مرغداران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور هر کیلوگرم گوشت مرغ را با نرخ ۳۰ هزار تومان از تولیدکنندگان استان های مختلف خریداری و ذخیره سازی می کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: محصول خریداری شده به صورت مرغ منجمد در ایام پیک مصرف و با هدف تنظیم بازار توزیع می شود.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به روند جوجه ریزی در دوره بعدی دی و بهمن ماه هم روند تولید مناسب خواهد بود و نه تنها کمبودی در بازار این محصول نخواهیم داشت بلکه ممکن است در مقاطعی با مازاد تولید نیز مواجه شویم.

کد خبر 49101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =