اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش صادرکنندگان

معاون سازمان توسعه تجارت با بیان آنکه امسال ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات جهت تامین سرمایه در گردش به صادرکنندگان اختصاص یافته، گفت: ۲۰ بانک عاملیت این تسهیلات را برعهده دارند که بیشترین سهم به بانک توسعه صادرات ایران اختصاص دارد.

«فرهاد نوری» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت همکاری های مستمری با بانک توسعه صادرات دارد، افزود: بانک توسعه صادرات نخستین بانک مسئول در پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی طرف قرارداد و تفاهم نامه با سازمان توسعه تجارت است.

وی اضافه کرد: بانک توسعه صادرات از معدود بانک‌هایی است که در خصوص بازگشت بخشی از سود تسهیلات صادرکنندگان با آن همکاری داریم.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات از لحاظ عملکرد و تفاهم‌نامه اولین بانکی است که با سازمان توسعه کار می‌کند و در سنوات گذشته نیز بیشترین بهره‌وری را این بانک داشته است.

وی تصریح کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته با بانک توسعه صادرات در حوزه بازگرداندن بخشی از سود تسهیلات ریالی صادرکنندگان همکاری داریم.

نوری درباره ارایه تسهیلات ارزی نیز گفت: عملکرد بانک توسعه صادرات در بخش تسهیلات ارزی امسال کمتر بوده که علت آن کاهش علاقمندی صادرکنندگان برای دریافت این تسهیلات به دلیل افزایش نرخ ارز بوده است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات افزود: قصد داریم با بهره گیری از فناوری و روش‌های جدید این مشکل را حل کنیم و در مجموع تسهیلات ارزی بیشتری به صادرکنندگان ارایه دهیم.

کد خبر 48958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =