صیانت از منابع آب و خاک کشور نیازمند عزم ملی و مردمی است

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه صیانت از منابع آب و خاک کشور نیازمند عزمی ملی و مردمی است، گفت: در تلاش هستیم تا سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با پشتیبانی و همراهی سازمان حفاظت محیط زیست در کنار حفظ خاک، برای توسعه کشور گام بردارد و هیچ مقابله‌ای با توسعه کشور نداریم.

به گزارش اگزیم نیوز، «سیدجواد ساداتی نژاد» امروز (یکشنبه)در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه ماشین آلات، تجهیزات و سامانه‌های نوین آبیاری که در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: خاک بستر حیات است و همه وظیفه داریم برای صیانت از منابع آب و خاک کشور تلاش کنیم.

وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: صیانت از منابع آب و خاک کشور نیاز به عزم ملی و مردمی دارد و مردم بهترین حافظان آب و خاک کشور و مردم ما هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک رسانه های جمعی که بزرگترین حامیان آب و خاک کشور هستند از این منابع حفاظت کنیم.

عضو کابینه سیزدهم گفت: همچنین با کمک علم، فناوری نخبگان کشور ما بتوانیم شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم. در دولت سیزدهم در مورد حفاظت آب و خاک برنامه های خوبی تدوین شده است.

ساداتی نژاد اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۱ که در دولت در حال بررسی است، امیدواریم در بحث حفاظت آب، خاک و جنگلداری با تصویب مجلس شورای اسلامی شرایط خوبی را ایجاد کنیم.

سازمان محیط زیست ناظر منابع طبیعی و خاک کشور است 

«علی سلاجقه» رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خاک از ارکان حیاتی و منابع طبیعی ‌کشور است.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان حافظ منابع طبیعی از خاک که از ارکان حیاتی کشور است توجه ویژه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بحث حفاظت خاک با توجه به قانون خاک که در سال ۹۸ تصویب شد، خوشبختانه در حال تدوین آیین نامه ‌و دستور العمل هایی هستیم تا از تمام ظرفیت های کشور در این خصوص بهره ببریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان به عنوان یک دستگاه ناظر عملیات رصد و پایش را برای جلوگیری از تخریب سرزمین و فرسایش خاک در دستور کار دارد.

کد خبر 48552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =