کاهش ۴ واحد درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات ریالی

بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهند که «نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات ریالی» در بهار ۱۴۰۰، ۶.۱ درصد بوده که نسبت به فصل گذشته حدود ۰.۱ واحد درصد و نسبت به بهار ۱۳۹۹ حدود ۴ واحد درصد کاهش یافته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند مطالبات غیرجاری نظام بانکی پرداخته و نوشته است: مطالبات غیرجاری بانک‌ها طی فصول زمستان ۱۳۹۷ تا بهار ۱۴۰۰ از روند عمومی افزایشی و در عین حال نوسانی مستمر برخوردار بوده به نحوی که تغییرات در هر فصل معکوس روند فصل قبل بوده است.

براساس این گزارش، در تمامی فصول بهار در بازه زمانی مورد بررسی، شاهد افزایش مطالبات غیرجاری بوده‌ایم. در فصل نخست ۱۴۰۰ رقم مطالبات غیرجاری سیستم بانکی به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با فصل قبل با افزایش حدود ۲۰ درصدی و نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش ۳.۷ درصدی همراه بوده است.

در مدت زمان مورد بررسی، این نسبت برای تسهیلات ریالی از «نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات ارزی» کم‌تر بوده که نشان دهنده بازگشت کمتر تسهیلات ارزی نسبت به تسهیلات ریالی است.

اتاق بازرگانی تهران نوشته است: «نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات ارزی» و «نسبت تسهیلات غیر جاری به کل تسهیلات ریالی و ارزی» نیز در بهار ۱۴۰۰ به ترتیب حدود ۱۰.۱ درصد و ۷.۱ درصد بوده که به ترتیب در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲ واحد درصد و ۳.۴ واحد درصد کاهش یافته است.

کد خبر 47596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =