ریزش ۲۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز(دوشنبه) بازار سرمایه با ۲۳ هزار و ۶۴۰ واحد ریزش به یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۱۸ واحد رسید تا کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داده باشد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز نیز در ادامه روند نزولی هفته‌های اخیر بازار سرمایه، تمامی شاخص‌های بورس تهران سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل بورس تهران با ۲۳ هزار و ۶۴۰ واحد افت (معادل ۱.۶۸ درصد) به یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) نیز کاهشی ۵هزار و ۸۶۳ واحد کاهش داشت و ۳۴۳ هزار و ۳۱۶ واحد شد.

شاخص کل هم وزن با ۷هزار و ۹۲۷ واحد اصلاح، در ارتفاع ۳۸۰ هزار و ۱۵۷ واحدی ایستاد.

شاخص قیمت هم وزن نیز ۴هزار و ۹۹۶ واحد افت کرد و ۲۳۹ هزار و ۶۲۷ واحد شد.

در پایان معاملات امروز، شاخص آزاد شناور با ۲۵ هزار و ۹۵۲ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۲۰هزار و ۷۶۶ واحد افت و شاخص بازار دوم با ۳۶ هزار و ۷۶۸ واحد ریزش به ترتیب به یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۱۶۷ واحد، یک میلیون و ۳۲ هزار و ۷۸۷ واحد و ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۴۵۱ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز افتی ۲۸۰ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۶۷۶ واحدی بسته شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۴۷۴ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان در ۴۶۹ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس نیز ۲ میلیارد و ۲۲۲ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان در ۲۵۵ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس در پایان معاملات امروز بازار سرمایه به بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر در افت ۲۳ هزار واحدی شاخص کل بورس تهران مربوط به نمادهای شپنا، فسبزوار، شبندر، کیمیاتک، فولاد، خودرو و خساپا بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم فجهان، توسن، مدیریت، کرمان، فرابورس، وهامون و غگیلا بودند.

کد خبر 47328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =