ظرفیت های استان البرز برای هیات تجاری کره جنوبی تشریح شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز در جمع هیات ۳۰۰ نفره تجاری کره جنوبی، با معرفی استان و تشریح ظرفیت های آن، توسعه و گسترش همکاری های مشترک با کره جنوبی را مورد تأکید قرار داد

به گزارش ایرنا، سیدحمیدطهائی یکشنبه شب به دعوت اتاق بازرگانی ایران در تهران، در جمع هیاتی 300 نفره از کره جنوبی به سرپرستی وزیر انرژی و استانداران کره جنوبی، در سمیناری ویژه، ظرفیت های استان البرز را تشریح کرد. 
طهائی اظهار داشت: البرز یکی از استان های صنعتی کشور با جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر و با استقرار 6.3 درصد صنایع کشور، در بخش های صنعتی، کشاورزی، فرودگاه پیام، ظرفیت های بالقوه ای را در خود جای داده است. 
وی اظهار امیدواری کرد این گردهمایی فتح بابی برای گسترش تعاملات اقتصادی در بخش های صنعتی،آی سی تی، تولید انرژی و مواد دارویی باشد. 
طهائی با اشاره موقعیت دسترسی این استان به راه های مواصلاتی تا خاور دور، گفت: البرز کریدور شمالی – جنوبی کشور به خاورمیانه است و همین ظرفیت می تواند مهمترین عامل در برای توسعه همکاری های مشترک باشد. 
استاندار البرز گفت:نزدیک ترین فرودگاه کارگو کشور جمهوری اسلامی نیز در البرز واقع است، همچنین وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام، بعنوان یکی از پایگاه های سرمایه گذاری محسوب می شود. 
وی ادامه داد: تولید داروهای گیاهی نیز یکی از فعالیت های این استان بشمار می رود و با توجه اینکه البرز یکی از قطب های دارویی کشور است، گسترش تولیدات مشترک در این بخش نیز مناسب بنظر می آید. 
استاندار البرز مراکز علمی و تحقیقاتی این استان را نیز سبب ساز توسعه همکاری های پژوهشی دانست و گفت: ساخت توربین های انرژی خورشیدی و سرمایه گذاری در این بخش به نفع دو کشور خواهد بود و هر دو طرف از سود آن بهره مند می شوند. 
وی افزود: امیدوارم حضور کره ای ها موجب گسترش روابط کاری و سرآغاز تعاملات دوجانبه باشد. 
هیاتی از کره روز یکشنبه از ظرفیت های اقتصادی البرز در منطقه ویژه پیام بازدید کردند. 

کد خبر 4692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =