وزیرجهاد کشاورزی: سکوی سومی ایران در تولید خرمای جهان باید حفظ شود

وزیر جهادکشاورزی گفت: ایران سومین تولیدکننده خرمای جهان است و باید این سکو حفظ شود که در این ارتباط برای نخستین بار ردیف اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی در بودجه سال ۱۴۰۰ برای حوزه نخیلات تصویب شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدجواد ساداتی نژاد در بازدید از طرح تحول کشاورزی سعدآباد دشتستان افزود: از این میزان ۱۰۷ میلیارد تومان به پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد و ۶۵ میلیارد تومان برای پروژه آبیاری آبپخش تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: شیلات و نخیلات از ظرفیت‌های عمده استان بوشهر به شمار می‌روند که به طور ویژه در حوزه اعتبارات سال ۱۴۰۰ لحاظ شده اند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با کمک مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی در بودجه ۱۴۰۰ به این بخش اختصاص داده شده است.

ساداتی نژاد ادامه داد: آب از مهمترین مشکلات نخیلات دشتستان است که پروژه های خوبی در دست اجراست با قوت از آنها حمایت و زمینه تکمیل آنها را فراهم می‌کنیم.

وی درباره سد دالکی نیز گفت: گزارش مفصلی. به من داده شده که آن را در جلسه جمع بندی دولت مطرح خواهم کرد.

شهرستان دشتستان با بیش از چهار میلیون اصله نخل و تولید سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن خرما قطب کشاورزی استان بوشهر و کشور محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

کد خبر 46858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =