وزیر جهادکشاورزی: کشاورزان باید ثروتمند باشند/ واگذاری تصمیمات به استانها

وزیر جهادکشاورزی گفت: با تفویض اختیار به روسای استان‌ها و مدیران شهرستانی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی در تامین نهاده، گوشت و مرغ باید در همان مناطق حل و فصل شود و هرگونه کمبود و ایجاد صف در استان‌ها نشان می‌دهد وظیفه خود را درست انجام نداده‌اند.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، «سیدجواد ساداتی نژاد» امروز (شنبه ۲۰ شهریورماه) در گردهمایی سراسری آغاز سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ که با رویکرد ارتقای امنیت غذایی در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: برای تامین نهاده، گوشت و مرغ باید تمام اختیارات در دست روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی باشد و ستاد نقش حمایت و نظارت بر روسای سازمان‌ها را دارد. در این موقع اگر ما کمبود نهاده، مرغ یا صف داشته باشیم، رییس سازمان در استان باید پاسخگو باشد. 

وی اظهار داشت: اینکه ما در تهران مسائل را تعیین کنیم و در ستاد پاسخگو باشیم، نتیجه‌اش می شود شرایطی که به طور سنتی تا به امروز انجام داده‌ و پیش رفته‌ایم. بر این اساس، شاخص‌های ارزیابی در این دوره در اجرای الگوی کشت، اجرای کشاورزی قراردادی، نوآوری، در حوزه پروتین، بازاررسانی و تامین نهاده های مورد نیاز و علمی شدن و تجاری شدن کشاورزی است.

ضرورت ایجاد شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید در استان‌ها  

وی اضافه کرد: آنچه که قدرت شما را در استان ها و شهرستان ها  افزایش می دهد، ایجاد شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید است، نگاه ما این بود که در خود شهرستان ها مدیر جهاد کشاورزی با قدرت مسائل و مشکلات را حل کند و به استان ارجاع ندهد. روسای استان ها به مدیران شهرستان اجازه و اختیار بدهند. این شورا کمک می کند مسائل روستاها در شهرستان و کانون تولید مرتفع شود.

عضو کابینه سیزدهم درباره اراضی کشاورزی نیز گفت: ما باید به هویت و جایگاه کشاورزان‌مان احترام بگذاریم بنابراین باید مشکلات اراضی کشاورزی هرچه سریعتر برطرف شود؛ هیچ تفاوتی بین کشاورز و یک تولید کننده صنعتی نیست اما اکنون شاهد این جایگاه در بخش کشاورزی نیستیم.

وی افزود: در دنیا کشاورزان افراد ثروتمندی هستند و رسالت ما بازگرداندن این جایگاه به کشاورزان ایرانی است.

ساداتی‌نژاد درباره هدفگذاری سال زراعی جدید هم گفت: امیدوارم کشاورزان با قدرت و قوت در بخش کشاورزی فعالیت کنند و وزارت جهادکشاورزی با تمام ظرفیت های قانونی به عنوان پشتیبان در سیاست‌گذاری‌ها، در حمایت از کشاورزان و تامین امنیت غذایی حرکت خواهد کرد تا کشاورزان به راحتی به کارشان ادامه دهند. 

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: دو موضوع  اصلی وزارت جهاد کشاورزی که در سرلوحه کار خود داریم، حرکت به سمت کشاورزی تجاری با استفاده از ابزارهای اجرای الگوی کشت و کشاورزی قراردادی و موضوع دوم کشاورزی دانش بنیان است که اجرای این دو موضوع بهره‌وری بخش کشاورزی بر مبنای حفظ آب و خاک را افزایش خواهد داد.

وی افزود: چنین اقدامی در افزایش درآمد کشاورزان و پایداری امنیت غذایی کشور تاثیرگذار است.

کد خبر 46109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =