فراهم شدن ۳ بستر اصلی جذب سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه خلیج‌فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس اعلام‌کرد: این منطقه سه بستر اصلی جذب سرمایه‎ گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «حسن خلج‌طهرانی» افزود: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال‌های

اخیر با هدف استفاده بهینه از ظرفیت توسعه‌ای این منطقه، اقدام به بسترسازی لازم برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی کرد.

وی ادامه‌داد: بهبود زیر ساخت‎‌ها (آب، گاز، برق و فراهم کردن زمین)، تسهیل فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی اداری و اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید، از جمله عوامل جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

افزایش جذب ۳ برابری سرمایه‌گذاری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با اشاره به افزایش جذب سه برابری سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، گفت: افزایش نقدینگی در کشور و هدایت بخشی از نقدینگی به بخش تولید، پایین بودن هزینه‌های نیروی انسانی و افزایش نرخ ارز از طریق افزایش درآمدهای صادراتی، سبب افزایش تقاضای سرمایه‌‎گذاری در سال گذشته شد.

وی اضافه‌کرد: پارسال ۹ قرارداد سرمایه‎ گذاری منعقد و در سه ماهه نخست امسال نیز هشت قرار داد منعقد شده است.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: طبق اظهار نظر سرمایه‎ گذاران، با تکمیل طرح‎ های اجرا شده در ۱۶ ماهه اخیر، میزان سرمایه‌گذاری‌ها به ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و اشتغال‎زایی به حدود یک‌هزار و ۷۰۰ نفر می‌رسد.

خلج‌طهرانی بیان‌داشت: با رفع موانع سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی می‌شود حجم سرمایه‌گذاری در سال جاری افزایش یابد، همچنین موضوع انتقال فناوری و دانش فنی نیز به عنوان یکی از پیامدهای مثبت سرمایه‎‌گذاری در منطقه مذکور، منجر به افزایش درآمدزایی می‌شود.

وی افزود: توسعه فعالیت های صنعتی در منطقه طی سال های اخیر، باعث افزایش اشتغال جوانان بومی شده است.

کد خبر 45958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =