وزیر تعاون: فقط ۳.۵ درصد از سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون تحقق یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید در حوزه تعاون به سهم ۲۵ درصدی می رسیدیم که امسال در سال آخر این برنامه هستیم و اکنون سهم بخش تعاون حدود ۳.۵ درصد است.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت عبدالملکی در گفت و گویی اظهار داشت: بخش تعاون در ادغام وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مظلوم واقع شده است و ما باید سهم تعاون را افزایش دهیم.

وی افزود: سهم بخش تعاون را بالا خواهیم برد و بیشترین تمرکز بر روی بخش تعاون قرار می دهیم زیرا این امر منجر به ایجاد اشتغالزایی و رفاه اجتماعی می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه وزارتخانه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یک نهاد مردمی است گفت: مردم در تعاون و مشارکت متجلی می شوند از این رو بر روی تعاون کار می کنیم.

وی ادامه داد: سند توسعه تعاون را که مصوب سال ۹۲ است را به جد پیگیری می کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون را نیز تقویت می کنیم گفت: از این طریق تعاونی ها را تقویت و پشتیبانی خواهیم کرد.

 وی تاکید کرد: برنامه ریزی هایی می کنیم تا از بازار سرمایه به نفع تعاونی ها استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح نوآورانه در تولید شاخص فضای کسب و کارهای تعاونی گفت: این شاخص را طراحی و تولید می کنیم که شبیه به شاخص فضای کسب و کار عمومی است ولی با تاکید بر تعاونی هاست.

وی بیان داشت: این شاخص طراحی و تولید می شود به صورت فصلی و ۶ ماه فعالیت ها را رصد می کنیم  که ببینیم آیا کسب و کار در کشور به نفع تعاونی ها هست یا نه؟ و نقاط قوت و ضعف را شناسایی می کنیم.

عبدالملکی با اشاره به تاثیر عوامل مختلف در سهم تعاونی ها گفت: مهمترین عامل ،آماده نبودن فضای کسب و کار برای رشد تعاونی هاست البته بر روی ترویج فرهنگ تعاون نیز باید کار کنیم که این امر نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی است.

وی گفت: مساله آموزش تعاونی ها نیز بسیار مهم است که آموزش های چند ساعته به جهش در بخش تعاون کمک خواهد کرد و تلاش می کنیم تا در همه ابعاد، اقداماتی که منجر به تقویت تعاونی ها می شود را پیگیری و گزارش خوبی از عملکرد تعاونی ها برای مردم ارائه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تقویت مشاغل خانگی گفت: کارهای زیادی در حوزه اشتغال داریم که یکی از آنها تقویت و توسعه مشاغل خانگی با استفاده از روش نوین با عنوان « کار از منزل» است در این طرح راهبران شغلی، کل زنجیره مشاغل خانگی را پوشش می دهند ضمن اینکه پیش تر این طرح با حدود یک هزار و ۵۰۰ راهبر شغلی انجام و منجر به ایجاد ۵۰ هزار شغل در کشور شد.

وی بیان داشت: این طرح ، مدلی است که دنیا بر روی آن کار کرده و ما در کشورمان بومی سازی کرده ایم از این رو طرح اشتغال خانگی را توسعه خواهیم داد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول دبیرخانه شورای عالی اشتغال تقسیم کار ملی بین وزارت خانه ها در حوزه اشتغال را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت های مسکن در کشور گفت: امروز در جلسه هیات دولت، رییس جمهور تاکید بر ساخت یک میلیون مسکن کردند که این امر تعداد قابل ملاحظه ای شغل، در حوزه کار و اشتغال ایجاد می کند.

عبدالملکی گفت: همچنین خصوص مسائل حقوقی کار نیز بین کارگران، کارفرمایان و دولت، یک نظام سه جانبه ای ایجاد می کنیم.

کد خبر 45680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =