رمزارزها می توانند در تامین مالی تجار کارگشا باشند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه با استفاده از رمزارزها می توان منابع مالی مورد نیاز در حوزه تجارت را تامین کرد، گفت: اگر مسئله تولید رمزارز را در کشور حل شود بدون شک می‌توان از این ظرفیت در جهت حل مشکلات مالی کشور بهره گیری کرد.

جعفر قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، درباره ویژگی ها و پتانسیل رمزارزها بخصوص استفاده از آن با هدف تامین مالی در حوزه تجارت دیجیتال و ضرورت بهره گیری از آن در کشور، اظهار داشت: از آنجا که در حال حاضر امکان صادرات گاز کشور وجود ندارد، می توان گاز مازاد بر نیاز را به برق و برق را به رمزارز تبدیل و بخشی از مشکلات مالی کشور را از این طریق حل کرد.

وی افزود: در شرایطی که کشور ما محدودیت منابع ارزی دارد یکی از امکانات و ظرفیت ها جهت رفع محدودیت‌های ارزی استفاده از رمزارزها هستند و به طور قطع بهره بردن از آن به سود ماست.

قادری تصریح کرد: بحث هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ما باید برق را به تولیدکنندگان رمزارز با چه قیمتی بفروشیم و در چه زمانی به آنها برق بدهیم و یا چگونه این امکان و فرصت را برای آنها فراهم کنیم که رمزارزها تبدیل به تهدید نشود، البته باید برای ایجاد زیرساخت های لازم و رفع معضلات ناشی از استخراج رمزارزها در کشور تدابیر مناسب اتخاذ گردد.

وی خاطرنشان کرد: باید امکان و فرصت مناسب برای استخراج رمزارزها به صورت قانونی در کشور فراهم شود که در این راستا می‌توان نیروگاه هایی ایجاد و یا از توان نیروگاه‌های موجود بهره گیری کرد به شرطی که برای فصولی که مصرف برق بالاست، برنامه ویژه‌ای  را به کار بست.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به تدوین طرح قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ در مجلس، تاکید کرد طرح قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ می‌تواند کمک کند تا در فصول سرد سال برق مازاد برای تولید رمزارزها مورد استفاده قرار گیرد تا بخشی از نیازهای ارز وارداتی خود را تامین کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم در بحث رمزارزها با چه چالش هایی روبرو است، تاکید کرد: یکی از چالش‌های اساسی در حوزه استخراج رمزارزها موضوع برق مصرفی است چرا که وقتی قیمت برق پائین باشد همه افراد سعی می کنند از این ارزانی استفاده و به شکل غیرقانونی اقدام به تولید رمزارز کنند پس دولت سیزدهم باید در جهت قانونمند کردن این فرآیند وارد عمل شود تا مقدمات لازم را برای کسانی که می خواهند از این امکان به شکل قانونی استفاده کنند، فراهم و حتی به آنها تسهیلاتی پرداخت کند، رویکردی که بدون شک هم به نفع دولت سیزدهم خواهد بود و هم بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند.

کد خبر 44864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =