گسترش همکاری های گمرکی ایران و جمهوری آذربایجان بررسی شد

در دیدار آنلاین امروز (سه شنبه) "صفر مهدی اف" رییس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان و "مهدی میراشرفی" رییس کل گمرک ایران گسترش همکاری های گمرکی دو کشور بررسی شد.

به گزارش از کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان، مهدی اف در این دیدار آنلاین با اشاره به روابط دوستی و حسن همجواری جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ، نقش نهادهای گمرکی در بسط مناسبات و همکاری های  دو کشور را مهم دانست.

رییس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان در این راستا بر ضرورت تسریع فرآیندهای تردد از گذرگاههای مرزی، گسترش همکاری های فیمابین در زمینه افزایش ظرفیت های ترانزیتی تاکید کرد.

به گفته  وی، در شرایط همه  گیری کرونا دیدارها و جلسات مستمر در سطح مسوولان گمرک و نیز در گذرگاههای مرزی دو کشور، تاثیر مثبت به همکاری های جمهوری آذربایجان و ایران در امور گمرکی داشته است.

بنابه این گزارش، رییس کل  گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به پیوند های تاریخی و فرهنگی و توسعه روابط اقتصادی دو کشور، نقش مهم نهادهای کمرگی در تقویت تعاملات فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

 میراشرفی افزود: تقویت بیشتر همکاری در زمینه حمل و نقل بین المللی ترانزیتی موجب افزایش جذابیت کریدورهای حمل و نقل دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می شود و نیز به توسعه منطقه ای کمک می کند که نهادهای گمرکی نیز می توالنند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

کد خبر 44492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =