افزایش ۱۱ هزارمگاواتی تولید و مصرف برق

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر صنعت برق شرایط بسیار سختی را سپری می‌کند به طوری که فاصله تولید و مصرف برق به دلیل گرمای هوا به شدت افزایش یافته و حتی تا ۱۱ هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش اگزیم نیوز، «مصطفی رجبی مشهدی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ظرفیت قابل تولید نیروگاه‌ها حدود ۵۴هزار مگاوات و نیازمصرف برق به ۶۵هزار مگاوات رسیده است.

وی ادامه داد: هموطنان دراین شرایط که مصرف به شدت افزایش یافته است، جداول خاموشی را جدی تر بگیرند و از قطع برق خود براساس جداول اعلامی شرکت‌های توزیع اطلاع حاصل کنند.

سخنگوی صنعت برق راهکارهای جلوگیری از خاموشی را بسیار ساده اما قطعی و حتمی دانست و گفت: یعنی اگر تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ و بالاتر، استفاده از دورکند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت بین ۱۲تا۱۸هر روز و استفاده از نور طبیعی روز را انجام دهیم خاموشی نخواهیم داشت.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد میزان مصرف برق روز گذشته کشور با کاهش روبرو شدبه گونه ای که از حدود ۶۴ هزار مگاوات روزهای قبل تر به ۵۶ هزار و۹۹۷ مگاوات در ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه روزگذشته رسید.

کد خبر 44358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =