دولت سیزدهم باید بازار سرمایه را بازمهندسی کند

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس گفت: ضرورت دارد بازار سرمایه بازمهندسی شده و ساختار جدیدی برای آن در دولت سیزدهم تعریف شود چرا که حجم عظیمی از نقدینگی در این بازار موجود است که باید این منابع به سرعت مدیریت شود.

مسلم صالحی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی «اگزیم‌نیوز» با اشاره به آینده بازار سرمایه پیرو تغییرات در دولت جدید، افزود: در حال حاضر فعالان بازار سرمایه‌ یک خوش بینی نسبت به رشد این بازار در ماه‌های آتی دارند چرا که به هر حال دولتی جدید بر سر کار آمده و احتمالاً رویه‌ها و سیاست‌های لازم در این بخش تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فعالان این بازار معتقدند با پیروی از تغییر دولت، حمایت واقعی را از بازار سرمایه خواهند دید، اظهار داشت: بروز این جو روانی باعث شده تا این بازار مقداری آرامش داشته باشد لذا امیدواریم پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم این اتفاق رخ دهد؛ یعنی این احساس مردم بعد از روی کار آمدن دولت در مرداد ماه پابرجا بماند و عملکرد دولت هم واقعاً نشان دهد که قصد حمایت از بازار سرمایه را دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این توقع از دولت سیزدهم وجود دارد که اصلاحات ساختاری بازار سرمایه را مدنظر قرار داده و کلید بزند، بیان داشت: قطعاً این توقع همچنان وجود دارد کما اینکه از دولت‌های آقای روحانی هم همین توقع وجود داشت.

وی تصریح کرد: ما به دولت دوازدهم هم تاکید کردیم که باید در بازار سرمایه اصلاحات ساختاری را هم در بازار سرمایه و هم در سازمان بورس انجام دهد، البته تلاش‌هایی هم از سوی تیم اقتصادی این دولت صورت گرفت، اما این تقاضا خیلی به صورت اساسی و جدی و عملیاتی نشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ارزیابی خود از شرایط شکننده بازار سرمایه، اضافه کرد: اصلاح ساختار بورس ظرفیتی است که نباید در دولت آینده معطل بماند لذا باید بازار سرمایه بازمهندسی شود و از حجم عظیمی نقدینگی موجود در این بازار به نحو مطلوب استفاده شود.

صالحی به هر حال تاکید کرد که اگر تیم اقتصادی قوی فارغ از نگاه سیاسی در کنار شخص رئیس جمهور منتخب قرار گیرد مشکلات در این بخش برطرف خواهد شد، البته اگر دستگاهها و وزارتخانه هایی چون وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی که عملکرد آنها به صورت مستقیم بر بازار سرمایه تاثیر می گذارد، در دولت سیزدهم هماهنگ عمل کنند، به طور قطع وضعیت بازار سرمایه بهتر خواهد کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: برای ساماندهی بازار سرمایه همچنین باید استقلال بانک مرکزی مدنظر قرار گیرد تا این مجموعه بدون سیاست زدگی و متناسب با سیاست های بازار سرمایه عمل کند تا فعالیت این بازار با آرامش بیشتری همراه شود.

صالحی در پایان با بیان اینکه بورس ذاتا از دخالت هراس دارد، گفت: بورس بازار معامله و ممکن است گاهی اوقات دارای ارزش افزوده، در جایی با سقوط و در جای دیگر با صعود همراه باشد لذا اگر بازار را رها کنیم و اجازه دهیم خودش به فعالیتش ادامه دهد، ضمن آنکه مجلس و دولت تنها قوانین و مقررات متناسب با شرایط بازار را تدوین کنند، بازار خودش، مسیرش را پیدا می کند.

کد خبر 44210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =