توسعۀ همه‌جانبه صادرات، شرط رونق پایدار اقتصادی است

عضو اتاق بازرگانی سمنان با تأکید بر اینکه نگاه به صادرات باید فراتر از صنایع بزرگ باشد، گفت: برای تحقق رونق صادرات در کنار توجه به ایجاد زیرساخت ها در همه عرصه‌های تولیدی و خدماتی، واردات دانش فنی و فناوری نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان زمینه رشد پایدار اقتصادی را فراهم کرد.

علی‌اصغر جمعه‌ای روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، با اشاره به نقش صادرات در رونق بخش های مختلف اقتصادی بخصوص تولیدی یک کشور، افزود: صادرات موتور و نیروی‌ محرک اقتصاد هر کشور است که بدون آن جامعه به پویایی و پایداری اقتصادی نمی‌رسد؛ به همین دلیل بزرگترین اقتصادهای جهان، بهترین کشورها در حوزه صادرات هستند.

وی با اشاره به لزوم توجه به حضور در بازارهای جهانی و نقش آن در رونق تولید داخلی، افزود: صادرات مهمترین عامل در به حرکت درآمدن چرخ‌های تولید داخلی است، چرا که امروزه نمی‌توان تنها با نگاه به بازارهای داخلی و رفع نیاز جامعۀ بومی، به رونق تولید دست یافت.

جمعه‌ای با بیان اینکه افق دید در صادرات نباید به کشورهای همسایه محدود باشد، ادامه داد: در واقع هر تولیدکننده، صادرکننده و بازرگان باید بازارهای جذاب و بکر را در همه دنیا زیرنظر داشته باشد و خود را برای فعالیت گسترده در آنها آماده کند.

وی توسعۀ همه‌جانبه صادرات را شرط رونق پایدار اقتصادی دانست و گفت: نگاه به صادرات باید فراتر از صنایع بزرگ باشد. در واقع صادرات باید همه عرصه‌های تولیدی و خدماتی را در بر گیرد. علاوه بر توجه به درآمدزایی و ارزآوری صادرات، باید اقدام به انتقال فناوری و دانش فنی با هدف تقویت خطوط و انتقال نوآوری‌ در بخش تولید کرد.

جمعه‌ای تصریح کرد: در واقع کشور برای تولید محصولات و یا ارائه خدماتی در سطح استانداردهای صادراتی جهان، نیاز به بهبود کیفیت تولید دارد که تحقق این امر نیز بدون بهره‌گیری از فناوری ها و دانش فنی روز امکان‌پذیر نیست.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: صادرات در گام نخست به واردات بی‌دغدغه مواد اولیه با قیمت مناسب بستگی دارد؛ نیاز به واردات ماشین‌آلات روز و فناوری برتر از دیگر موارد تسهیل در امر صادرات است که بدون رفع موانع واردات، تحریم و دیگر مطروحه نمی‌توان به موفقیت چشمگیری در امر صادرات دست یافت.

کد خبر 43885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =