سوءمدیریت در دستگاههای اجرایی نشاط اقتصادی را از بین برده است

نماینده سابق مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: ضعف مدیریت در دستگاههای اجرایی و نارسایی در تدوین قانون در مجلس نه تنها امنیت روانی جامعه بخصوص فعالان اقتصادی را به خطر انداخته و سبب از بین رفتن اعتماد عمومی شده بلکه نشاط اقتصادی کشور را نیز از بین برده است.

موید حسینی‌صدر روز یکشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری اگزیم نیوز، ضعف مدیریت در دولت و قانونگذاری در مجلس را از مهمترین دلایل رکود و فقدان نشاط اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: وجود قوانین دست و پاگیر اداری و مختل‌کننده از سویی و عدم‌شفافیت مدیریت دستگاههای دخیل در امور اقتصادی از سوی دیگر، در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور را در شرایط نامناسبی قرار داده است.

وی که درخصوص عوامل موثر در تضعیف عملکرد دولت در اقتصاد سخن می گفت، اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر عملکرد گمرک بسیار بد و غیرقابل‌ دفاع است به طوری که می توان این ضعف عملکرد را افزایش قاچاق در کشور مشاهده کرد.

حسینی‌صدر با بیان اینکه نمایش ضعف‌های مدیریتی و خلاءهای قانونی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بود، ادامه داد: دولت دوازدهم با نمایش ضعف‌های فراوان موجود در سیستم اقتصادی کشور نشان داد که این نارسایی ها می‌توانند به عنوان پاشنه‌آشیل، بدنه اقتصاد را نابود کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی، شرایط نامطلوب بورس را یکی دیگر از شاخص‌های اندازه‌گیری توانمندی دولت در حوزۀ اقتصاد تلقی و تصریح کرد: در تمام کشورهای توسعه‌یافته و صاحب‌‍ سرمایه، شرکت‌های بزرگ با حضور در فرابورس و فروش سهام خود به متقاضیان، واحدهای جدیدی را تاسیس و فعالیت اقتصادی خود را توسعه می‌دهند اما این روند در ایران، یا به طور غیرمنطقی و تصاعدی و البته بدون پشتوانه مثبت می باشد و یا با سقوط بی‌محابا که تمام داشته‌های افراد را به حراج می‌گذارد و اعتماد عمومی را برای سرمایه‌گذاری مفید و مولد از بین می‌برد، است.

حسینی صدر بیان کرد: اعمال سیاست‌های تشویقی و یا تعیین محدوده خسارت منطقی برای متقاضیان و از سوی دیگر وضع مقررات و قوانین کارشناسانه می‌تواند بورس را به محلی برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و هدایت آنها به سمت تولید با ارزش افزوده بالا تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه ورود سرمایه‎ های خرد به بازار سرمایه فرصتی بزرگ برای کشور است، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی به دلیل اینکه برخی از افراد به صورت سفارشی و بدون برنامه در رأس هیات‌مدیره‌های هلدینگ ‎ها قرار گرفته ‎اند، باعث بی ‏اعتمادی سهامداران خرد به بازار سرمایه شده ‎اند که این امر نیز سبب افزایش بی اعتمادی به این بازار شده است.

کد خبر 43646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =