۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کاهش ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز(جهارشنبه) بازار سرمایه ۸هزار و ۳۰۱ واحد کاهش یافت و به یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز تمام شاخص‌های بورس تهران برخلاف روز گذشته سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل با ۸ هزار و ۳۰۱ واحد کاهش (معادل ۰.۷۰ درصد) به یک میلیون و ۱۷۷هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۲هزار و ۱۶۵ واحد کاهش یافت و ۳۰۷هزار و ۲۹۳ واحد شد.

شاخص کل هم وزن هم امروز با ۳۷۹ واحد افت، به ۴۳۱هزار و ۲۵۳ واحد رسید.

شاخص قیمت هم وزن نیز با ۲۴۷ واحد کاهش، ۲۸۱هزار و ۷۲۰ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۹هزار و ۵۱۱ واحد افت، شاخص بازار اول با ۷هزار و ۵۳۴ واحد کاهش و شاخص بازار دوم هم با ۱۱هزار و ۷۵۲ واحد افت به ترتیب به یک میلیون و ۷۰۵هزار و ۸۳۹ واحد، ۸۶۲هزار و ۲۶۷ واحد و ۲ میلیون و ۳۸۱هزار و ۴۲۱ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز ۴ واحد رشد داشت و ۱۶هزار و ۹۸۴ واحد شد. این در حالی است که در یک ساعت آغاز معاملات امروز، این شاخص وارد کانال ۱۷هزار واحدی شده بود ولی نتوانست این کانال را برای خود حفظ کند.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۴هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان در یک میلیون و ۱۱ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شدند.

اما در بازار فرابورس ایران بیش از یک میلیارد و ۴۵ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از ۲۷هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان در ۳۴۵ هزار و ۲۴۳ نوبت معاملاتی داد و ستد شد. به این ترتیب مجموع رازش معاملات در بازار بورس و فرابورس به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای فملی، فارس، شستا، فولاد، شپنا، تاپیکو و خودرو بود. نمادهای پرتراکنش بازار امروز هم برکت، شستا، بوعلی، ثامید، آبادا، فملی و وتجارت بودند.

کد خبر 41294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =