برنامه ساخت داخل باعث کاهش ارزبری ۱.۲ میلیارد یورویی شد

رییس مرکز ساخت داخل ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: برگزاری میزهای ساخت داخل تاکنون به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کاهش ارزبری منجر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد مهدی هادوی» با اشاره به برگزاری ۱۴ میز ساخت داخل، افزود: پارسال۱۰ میز ساخت داخل در حوزه‌های خودرو، تجهیزات مخابرات، برق و الکترونیک، پتروشیمی، فولاد و مس برگزار و یک میز ساخت داخل دیگر نیز در صنعت لوازم خانگی آماده برگزاری است.

هادوی خواستار آن شد که تولیدکنندگان برای استفاده از قانون حداکثری استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور اطلاعات خود را در سامانه «توانیران» ثبت و به روز کنند.

پیشتر معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۰ درصد ارزش تولیدات صنعتی از واردات تامین می‌شود که برای داخلی‌سازی آنها برنامه‌ریزی شده است.

«مهدی صادقی‌نیارکی»‌ تصریح‌کرد: سال‌های گذشته و متاثر از تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی، تقاضای بالایی برای داخلی‌سازی در کشور اتفاق افتاده و بسیاری کالاها و فناوری‌ها بومی‌سازی شده و پاسخگوی نیاز مشتریان نیز بوده که نیاز به خرید خارجی را کاهش داده است.

امسال برنامه داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارد دلاری در دستور کار است.

کد خبر 40812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =