استاندار: سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس در کرمانشاه افزایش یافت

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که میزان سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس در این استان از ۳۰۰ میلیون دلار به حدود ۵۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت هلدینگ ایرانی است، که در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت بر پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی و کارخانجات شیمیایی، همچنین تولید فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی، مواد شیمیایی و پلیمرها فعالیت می‌کند.

این شرکت وابسته به وزارت نفت قرار است، سه واحد اقتصادی زیرمجموعه پتروشیمی را در استان کرمانشاه ایجاد کند.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت که روز شنبه ۱۷ بهمن به همراه معاون اول رییس جمهوری به کرمانشاه آمد، اعلام کرد که این شرکت قرار است ۳۰۰ میلیون دلار به منظور ایجاد واحدهای زیرمجموعه پتروشیمی در کرمانشاه احداث کند.

اما «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه از افزایش این میزان سرمایه گذاری خبر داد و گفت: در نشستی خصوصی با وزیر نفت قرار شد که میزان سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در استان کرمانشاه به حدود ۵۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است این شرکت پس از انجام مطالعات لازم سه واحد اقتصادی را در شهرستان های سنقروکلیایی و کنگاور و منطقه اورامانات ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه افزود: این سه منطقه براساس مذاکرات انجام شده از طریق وزارت نفت به مدیران هلدینگ پیشنهاد شده و آنان نیز موافقت کرده اند اما تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با منطقه دقیق احداث واحدها بر عهده آنان است.

سرمایه گذاری های ۲ میلیارد دلاری دولت در کرمانشاه 

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود به دیگر سرمایه گذاری های وزارت نفت در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در هفته ای که سپری شد عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم کرمانشاه در منطقه اسلام آبادغرب با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.

وی افزود: این پتروشیمی که با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیون تومان وزارت نفت اجرایی می شود، استان کرمانشاه را به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل خواهد کرد.

وی همچنین به پروژه عظیم احداث پالایشگاه و پتروشیمی گازی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: قرار است که وزارت نفت با استفاده از یکی از مخازن گازی حد فاصل بین گیلانغرب و سرپل ذهاب یک پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که به غیر از هزینه های لازم برای استخراج گاز، وزارت نفت ۲ میلیارد دلار برای احداث پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه مذکور هزینه خواهد کرد.

به گفته بازوند، تیم مشاوری از دانشگاه شهید بهشتی ۲ ماه قبل روند مطالعات لازم در زمینه احداث را آغاز کرده است و پس از پایان مطالعات مکان دقیق احداث را مشخص خواهد کرد.

به گفته وی، این میزان سرمایه گذاری وزارت نفت رقم بسیار بالایی محسوب می شود و یک یادگار ارزشمند از دولت دوازدهم خواهد بود.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به پایان عمر دولت این پروژه ها چقدر ضمانت اجرایی دارند، گفت: این پروژه‌ها را شورای اقتصاد و هیات دولت مصوب کرده اند از این رو برای دولت آینده لازم الاجرا هستند.

بازوند افزود: دولت آینده اگر بخواهد این پروژه‌ها را انجام ندهد باید مصوبات شورای اقتصاد و هیات دولت را لغو کند که تاکنون چنین کاری انجام نشده است.

وی تصریح کرد: بودجه این پروژه ها مشخص شده است و سر سوزنی نباید نگران اجرایی نشدن آنها در دولت آینده باشیم؛ اگر قرار باشد هر دولتی مصوبات دولت قبل را لغو کند دیگر سنگ به روی سنگ بند نخواهد شد.

 

 

کد خبر 40774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =