پیش‌بینی پرداخت ۱۳۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات تا پایان سال

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش‌بینی کرد که تا پایان سال بانک‌ها یک هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصادی و مردم پرداخت کنند.

عباس معمارنژاد ظهر امروز (شنبه)و در حاشیه مراسم افتتاح شعبه جدید بانک توسعه صادرات ایران در شهر کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز، افزود: در کل سال ۱۳۹۸ بانک‌ها حدود ۹۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مردم و فعالان اقتصادی اعطا کرده بودند ولی در هشت ماهه نخست امسال، میزان تسهیلات پرداختی نظام بانکی از هزار هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که تسهیلات اعطایی بانک‌ها به مردم و فعالان اقتصادی نیز تا پایان سال از یک هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رود. این موضوع نشان می‌دهد که بانک‌ها در حال ایفای خوب نقش خود در تامین مالی بنگاه‌ها و تولید هستند.

معاون وزیر اقتصاد همچنین خاطرنشان کرد که در سال جاری و تاکنون ۳۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر از سوی بورس تامین مالی صورت گرفته است.

معمارنژاد درباره سهم هریک از بخش‌های اقتصاد از تسهیلات پرداختی، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از تسهیلات پرداختی امسال به بخش صنعت، ۱۰ درصد به بخش کشاورزی، ۸ درصد به بخش مسکن و مابقی آن نیز به بخش‌های بازرگانی و خدمات اعطا شده است.

افزایش سهم خدمات غیرحضوری بانک‌ها به ۹۲ درصد

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان از خدمات بانک‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، اظهار داشت: برای نمونه در دی‌ماه سال گذشته ۷۵ درصد از خدمات بانک ملی به صورت غیرحضوری و ۲۵ درصد حضوری انجام می‌شد اما امسال و به دلیل شرایط کرونایی، این رقم به ۹۲ تا ۹۳ درصد غیرحضوری و ۷ تا ۸ درصد نیز حضوری افزایش پیدا کرده است.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت: باید شرایطی فراهم شود که نه تنها کار نقل و انتقال وجوه به شکل غیرحضوری انجام شود بلکه می‌توان تسهیلات را نیز به صورت غیرحضوری پرداخت کرد.

معمارنژاد با اشاره به اهمیت هوشمندسازی خدمات بانکی تصریح کرد: امروز در بسیاری از بانک‌ها مردم بدون نیاز به مراجعه به شعبه امکان افتتاح حساب را دارند با این حال هنوز برخی از موانع اداری برای این موضوع وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم.

الکترونیکی شدن سفته‌ها تا ۴ماه آینده

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اگزیم‌نیوز اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی و دیجیتالی انجام داده‌ایم، بحث سفته الکترونیک بوده است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: طی ۴ ماه آینده تمام سفته‌ها الکترونیکی شده و دیگر نیازی به سفته کاغذی نیست و این موضوع بسیار به کاهش مراجعه مردم به شعب بانکی کمک خواهد کرد. این موضوع به ساده‌سازی فرایندهای کسب‌وکار نیز کمک خواهد کرد.

کد خبر 40619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =