استاندار: صادرات آذربایجان غربی به رقم بی سابقه ۲.۳ میلیارد دلار رسید

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به گام های بلند استان در راستای توسعه صادرات گفت: ارزش صادرات از این استان طی ۱۰ ماهه سال‌جاری به رقم بی سابقه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید که امیدواریم تا پایان سال از ۲.۵ میلیارد دلار فراتر رود.

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد،  افزود: این در حالی است که میزان صادرات استان در کل سال ۱۳۹۶ به رقم ۴۶۰ میلیون دلار رسیده بود.

وی اضافه کرد: طی حدود ۲ سال گذشته، آذربایجان غربی همواره رتبه برتر بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده که در صدد تداوم این روند هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت به این استان طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: آذربایجان غربی رتبه هفتم بین ۳۱ استان کشور را در بودجه سال آینده به خود اختصاص داده که این امر، جای قدردانی دارد.

شهریاری ادامه داد: طی سال های فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از ۵۵ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در استان به بهره برداری رسیده که از این میزان بیش از ۱۹ هزار هکتار در پلدشت، ۱۳ هزار هکتار در سیلوه، بیش از هشت هزار هکتار در آغ چای و حدود ۹ هزار هکتار در سدهای غازان و قیقاج اجرایی شده است.

وی،  از لایروبی بیش از ۸۰۰ کیلومتر رودخانه و نهر در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: در حوزه سلامت نیز شاخص تخت های بیمارستانی از یک به ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر رسیده که با اتمام طرح‌های در دست اجرا، این رقم نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: همچنین در دولت تدبیر و امید، ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان غربی احداث و علاوه بر افتتاح پایانه مرزی سرو، پایانه رازی نیز پیشرفت خوبی داشته است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بهبود شاخص آب روستایی و افزایش آن به سه درصد بیشتر از متوسط کشوری، احداث تصفیه خانه های آب مهاباد و سلماس و سامانه آب پلدشت، فاضلاب های گلمان، نقده، مدول دوم فاضلاب خوی و مدول سوم فاضلاب ارومیه از دیگر اقدامات دولت در راستای توسعه استان بوده است.

شهریاری اظهار کرد: شاخص گاز روستایی در آذربایجان غربی در ابتدای دولت تدبیر و امید ۳۲ درصد بود که این رقم به ۷۵ درصد رسید و متوسط شهری و روستایی استان نیز حدود ۹۰ درصد است.

وی ادامه داد: توسعه اینترنت روستایی نیز از اقدامات برجسته دولت در آذربایجان غربی است به طوری که از ۱۷۰ روستای دارای اینترنت پرسرعت در ابتدای دولت به ۲ هزار روستا در حال حاضر رسیده ایم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نیاز استان به ۱۲ هزار کلاس درس در استان، افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی در حال ساخت است؛ از سال ۹۶ تا ۹۹ نیز ۵۲۷ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۰۹ کلاس درس، استاندارد سازی هفت هزار و ۸۲۳ کلاس درس اجرا شده و در دهه فجر امسال ۴۵۰ کلاس در مناطق مختلف استان به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: با وجود فعالیت های انجام شده در دولت تدبیر و امید برای توسعه استان به دلیل عدم سرمایه گذاری طی سالهای گذشته در توسعه راههای روستایی، در حال حاضر ۵۰ درصد از راه های روستای استان آسفالت نیستند و در این زمینه نیازمند نگاه ویژه دولت هستیم.

شهریاری همچنین خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل و بهره برداری از طرح ها و پروژه های بیمارستانی در حال ساخت در استان، تخصیص کامل اعتبارات از محل دریافت جرایم راهنمایی و رانندگی به استان و حل مشکل افزایش مالیات بخشی از واحد های فعال در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه شد.

 آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز و پنج پایانه مرزی دارد.

کد خبر 40475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =