۷۰ درصد خوداظهاری مالیاتی با هوشمندسازی پذیرفته می‌شود

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: برای نخستین بار افزون بر ۷۰ درصد اظهارات مردم و فعالان اقتصادی با تحقق هوشمندسازی نظام مالیاتی پذیرفته می‌شود.

محمد مسیحی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، افزود: هوشمندسازی به عنوان یکی از اقدام‌های مهم سازمان امور مالیاتی در راستای تحقق انتظارات افکار عمومی است.

وی با یادآوری سال‌ها هزینه و برنامه‌ریزی برای تحقق هوشمندسازی امور مالیاتی، اظهار داشت: این تلاش سبب شد برای نخستین سال اجرای ماده ۹۸ مالیات‌های مستقیم یا انتخاب برای حسابرسی بر مبنای روز در سازمان مالیاتی اجرایی و عملیاتی شود.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه افزایش اعتماد فعالان اقتصادی مقدمه واجب برای هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور است، گفت: همه پرونده‌های وارده اظهارنامه مالیاتی به زودی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

این در حالی است که با تقویت واحدهای اطلاعاتی در نزدیک به سه سال می‌توان دست کم ۹۰ درصد اظهارات مردم را پذیرفت و به بقیه رسیدگی کرد.

مسیحی، هوشمندسازی را عامل به حداقل رساندن روابط بین کارگزاران مالیاتی و فعالان اقتصادی دانست و گفت: تلاش سازمان امور مالیاتی مزاحمت ایجاد نکردن به خصوص برای بخش واقعی و شناسنامه‌دار اقتصاد و تولید یا به حداقل رساندن مزاحمت است.

فرار ۴۰ هزار میلیارد تومان مالیاتی

معاون سازمان امور مالیاتی کشور، فرار مالیاتی در این سازمان را دست کم ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: البته برخی از صاحب‌نظران و نمایندگان مجلس رقم‌های بیشتری اعلام می‌کنند، چرا که بین فرار و ظرفیت مالیاتی تفاوت قائلیم.

مسیحی، ظرفیت مالیاتی را تجدیدنظر در معافیت‌های مالیاتی به منظور افزایش درآمدهای کشور عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۴۰ درصد اقتصاد کشور معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان از معافیت‌های مالیاتی برخوردار است و همین مقدار نیز فرار مالیاتی وجود دارد.

وی، سهم معافیت‌های مالیاتی در اقتصاد کشور را آزاردهنده دانست و تصریح کرد: باید برای جلوگیری از فرار مالیاتی برنامه و مدیریت جدی صورت گیرد.

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: همان طور که رسیدگی به اتهام یک قاتل قوانین و مقررات حقوقی دارد، باید با مجرمی که مرتکب فرار مالیاتی می‌شود نیز طبق قانون برخورد کرد.

به گفته وی، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری کشور شامل حقوق و دستمزد است و ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان مالیات وصول می‌شود.

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای ۱۰ ماهه مالیاتی

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای ۱۰ ماهه مالیاتی گفت: این سازمان در شرایط کنونی و با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا تلاش می‌کند بین شرایط سخت اقتصادی و مالیاتی تعادل برقرار کند.

مسیحی، مالیات را همچون دارویی تلخ و ضروری برای تزریق به اقتصاد کشور دانست و گفت: مالیات باوری مشترک و بهترین ابزار برای تامین مالی و سیاست‌گذاری مناسب برای اداره دولت‌ها است.

اعتمادسازی مردم اولویت نظام مالیاتی کشور است

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه اصل بر اعتماد به مردم است، گفت: هر جا به مردم اعتماد شده، ضرر نکردیم.

مسیحی با قدردانی از حمایت‌های سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی از صنعت، تولید و درک نظام مالیاتی کشور گفت: از سه هزار ۵۹۶ اظهارنامه تحقیقی مشاغل که برای عملکرد سال ۹۸ دریافت شد ۲ هزار و ۷۵۳ اظهارنامه با پذیرش ماده ۱۰۰ مواجه شد.

به گفته وی، ۲ هزار و ۷۱۵ مورد از اظهارنامه‌ها که بدون پرداخت مالیات ارایه شده بود مورد پذیرش قرار گرفت.

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیات سازمان امور مالیاتی کشور روز یکشنبه برای شرکت در نشستی با فعالان اقتصادی کاشان به این شهرستان سفر کرده است.

نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی در شهرستان کاشان وجود دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

کد خبر 40243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =