ضرورت استعلام بر خط شناسه شهاب از سامانه نهاب

براساس بخشنامه بانک مرکزی استعلام برخط شناسه شهاب از سامانه نهاب هنگام ارائه عملیات های بانکی مانند افتتاح حساب، اعطای تسهیلات، صدور انواع ضمانت نامه های بانکی و تنزیل اسناد تجاری و بانکی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، براساس بخشنامه معاونت نظارت و کنترل داخلی بانک مرکزی و اداره کل مبارزه با پولشویی، تامین مالی و تروریسم و تطبیق این بانک، استعلام بر خط شناسه شهاب از سامانه نهاب هنگام ارائه عملیات پایه بانکی (افتتاح حساب، اعطای تسهیلات و عملیات لیزینگ، صدور انواع ضمانت نامه های بانکی و ظهرنویسی، عملیات اعتبارات اسنادی، اجاره صندوق امانات، خرید دین، وصول یا تنزیل اسناد تجاری و بانکی از جمله بروات، چک و سفته و ظهرنویسی آنها و صدور انواع ابزار دریافت و پرداخت از جمله صدور کارت ) لازم و ضروری است.

همچنین در این بخشنامه آمده است: در خصوص ارائه خدمات غیرپایه بانکی از جمله انجام تراکنش های ساتنا و پایا و ... نیازی به استعلام برخط شناسه شهاب از سامانه نهاب نبوده و درج شناسه شهاب معتبر اخذ شده موجود در فایل اطلاعات مشتریان قابل قبول است.

این بخشنامه از سوی معاونت نظارت و کنترل داخلی بانک مرکزی و اداره کل مبارزه با پولشویی، تامین مالی و تروریسم و تطبیق این بانک به معاونین فناوری بانک های کشور ابلاغ شده است.

کد خبر 40125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =