بازار از سکه افتاد

در حالی که امروز(دوشنبه) قیمت واقعی هر قطعه سکه بهار آزادی به زیر ۱۰ میلیون تومان رسیده؛ اما معامله گران همچنان امیدوارند ارزش این کالا قدرت پیدا کند.

به گزارش اگزیم نیوز، هرچند طی روز گذشته(یکشنبه)در بازار طلا قیمت ها با ریزش روبه رو شد؛ اما سوداگران به فروش سکه هایشان به کمتر از ۱۰ میلیون تومان تن نداده به طوری که این مساله به وضوح در معاملات پشت خطی روز یکشنبه آشکار بود تا جایی که ارزش ذاتی سکه در مقطعی حتی به زیر ۹ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان تنزل کرد اما معامله ای صورت نگرفت.

از این روست که کارشناسان معتقدند، بازار طلا روی خط مقاومت قرار گرفته و در روزهای آینده، بهای سکه روندی معکوس به خود گیرد.

مقاومت برای صعود

اواسط تیرماه، آخرین مرتبه ای بود که سکه در کانال ۹ میلیون تومان نوسان کرد و اوج گرفت به طوری که پس از آن همواره کانال ۱۰ میلیونی به عنوان حمایت محکمی تکیه گاه نوسان گیران بازار شد.

دو روز گذشته نیز تجربه تیرماه تکرار شد و ارزش ذاتی سکه تا محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ریزش کرد. این نرخ نزدیک به ۵ درصد با ارزش بازاری فلز گران بهای داخلی فاصله داشت و نشان دهنده آن بود که سکه بازان به دنبال مقاومت در برابر جریان کاهشی هستند.

 روز یکشنبه نیز با وجود افت بهای دلار و بازگشت آن به کانال ۲۱ هزار تومان و بازگشت ارزش ذاتی سکه به محدوده ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، باز هم سکه بازان به آسانی تن به فروش ندادند و از آنجا که بازار استعداد رفتن به سوی قیمت های پایین تر را دارد، ولی دلالان برای ادامه معاملات خود به دنبال کسب اطمینان از مسیر کاهشی دلار و اونس طلا هستند.

 تحکیم  روند نزولی

امروز دوشنبه نیز علامت های افزایشی از طلا و دلار مخابره نشده است و سکه کار سختی برای عبور از مرز ۱۰ میلیون تومان خواهد داشت.

 از این روست که تحلیل گران فنی بازار طلا معتقدند؛ پس از مرز یادشده، دو نقطه ۹ میلیون و ۴۰۰ و ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از اهمیت زیادی برخوردار است و می توانند روند نزولی نرخ طلا را قدرت بخشند.

براین اساس و برخلاف افزایش حباب در نرخ سکه امامی، امروز سکه های کوچک تر همچون نیم، ربع و سکه گرمی همچنان مسیر نزولی خود را ادامه دادند و احتمال دارد که اثرگذاری چشمگیری در کاهش بازار داشته باشند.

کد خبر 40038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =