قاچاق طلا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدکنندگان براساس قیمت جهانی طلای خود را به بانک مرکزی می‌فروشند که این روند باعث شده تا نرخ طلا روزآمد بوده و قاچاق طلا نداشته باشیم.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی در جمع خبرنگاران، افزود: مأموریت اصلی وزارت صمت در این شرایط تأمین و عرضه به موقع کالا است که بخشی از تأمین کالا مربوط به حوزه واردات است و وارد کنندگان بر اساس ضوابط اقدام به واردات انواع کالا می کنند.

وی با اعلام اینکه مصوبه اخیر دولت این روند را تسریع و تسهیل کرده است، افزود: براساس این مصوبه، صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات خود را یا در سامانه نیما می‌فروشند یا براساس مقررات به واردات کالاهای مورد تأیید وزارت صمت اختصاص می دهند،  به طوری که ارز متقاضی نیز در این بخشنامه گنجانده شده و هم اکنون در سامانه جامع تجارت فعال و در حال انجام است.

حذف قاچاقچیان طلا

وزیر صمت با بیان اینکه در حوزه معادن طلا اقدامات خوبی انجام شده و تولید در این حوزه نیز در حال افزایش است، گفت: طلا پشتوانه‌ای قوی برای پول ملی به شمار می رود و با توجه به این شرایط، متقاضی اصلی خرید طلا بانک مرکزی بوده و تولیدکنندگان براساس قیمت جهانی طلای خود را به این بانک می‌فروشند که این روند باعث می شود تا قاچاق طلا نداشته باشیم.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی، گفت: تاکنون ۵۵۰ هزار انبار در سراسر کشور در سامانه جامع انبارها ثبت نام کرده اند،

وی افزود: این سامانه به سایت جامع تجارت متصل بوده و روز به روز در حال تکمیل شدن است.

کد خبر 39403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =