صدور دستورالعمل اجرایی ثبت و نصب شناسه مواد شیمیایی و زیستی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه‌ای دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالای مواد شیمیایی و زیستی خطرناک را ابلاغ کرد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «علیرضا رزم حسینی» نسبت به صدور این ابلاغیه با توجه به تکالیف آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تهیه و تدوین دستورالعمل های اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا، مبادرت ورزید.

این دستورالعمل برای تمام واردکنندگان و تولیدکنندگان از زمان ابلاغ و مطابق با جدول زمانبندی مشخص شده و لازم الاجراست.
ارائه ساختار شناسه کالا، ارائه راهکار ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا و تعریف فرایند اجرایی و تعیین اولویت ها از اهداف ابلاغ این دستورالعمل است.
بر اساس این دستورالعمل تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول، ملزم به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای این دسته از کالاهای خود هستند.
متقاضیان از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل ابتدا جهت ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامع تجارت مراجعه کرده و پس از آن اقدام به مقدار دهی فیلدهای توصیفی و اخذ شناسه کالا کنند.
الزام ثبت شناسنامه و اخذ شناسه برای سایر کالاهای مشمول بر اساس زمانبندی، در آینده اعلام می‌شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این رییس جمهوری کشورمان تاکید کرده بود: دولت با راه‌ اندازی سامانه جامع تجارت بسیاری از مسائل و مشکلات تجاری ناشی از شفاف نبودن، انحصارگرایی، ناهماهنگی در امور صادرات و واردات را مرتفع کرده و این سامانه علاوه براینکه موجب شفافیت اطلاعات، تسهیل تجارت و رفع موانع تجارت فعالان اقتصادی می‌شود، بلکه مانع از قاچاق کالا و فساد اقتصادی خواهد شد.
همزمان با پیوستن نهادهای مربوطه به سامانه جامعه تجارت، امکان تمام فعالیت های مرتبط با تجارت فراهم می شود و همه افراد باید پاسخگوی عملکرد خود در تجارت باشند.
طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است سامانه جامعه تجارت در ۹ آذر امسال به طور کامل افتتاح شود که با راه اندازی کامل آن، تمام مراحل تجارت بر روی آن قابل پیگیری و مشاهده می‌شود.

کد خبر 39348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =