امسال ۱۰ میلیارد تومان گل و گیاهان زینتی از نوشهر به خارج صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صادرات ۱۰۶ هزار و ۶۲۹ گلدان گل و گیاهان زینتی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، جواد خلدنوش روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این میزان صادرات گلدان گل و گیاهان زینتی از نوشهر نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش نشان می دهد.

وی میزان صادرات مدت مشابه سال گذشته را ۱۳۸ هزار و ۵۸۱ گلدان اعلام کرد و افزود که علت کاهش هم شیوع ویروس کرونا و تحریم‌ها بوده است .

خلدنوش از بهبود شرایط طی چند ماه اخیر خبر داد و پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میزان صادرات نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر مقصد صادراتی گل و گیاه  زینتی این شهرستان را کشورهای ارمنستان، گرجستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس معرفی کرد.

صادرات پنج هزار تنی کیوی 

وی همچنین از صادرات پنج هزار و ۵۰۱ تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور خبر داد و گفت که صادرات این محصول هم ۳۴ درصد کاهش داشته است.

خلدنوش مقصد صادرات کیوی نوشهر را هم هندوستان، روسیه، عراق و کشورهای آسیای میانه معرفی کرد.

براساس آمار سازمان جهاد کشاورزی ، مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که سالانه از این اراضی حدود هفت میلیون تن محصول از جمله برنج، مرکبات، کیوی، گل گیاه ، انواع آبزیان و دام وطیور برداشت می شود.

مازندران در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم را دارد و ۱۱ درصد ارزش افزوده اقتصادی تولیدات بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد و از این نظر حائز رتبه اول است. 

استان مازندران دارای سه بندر فعال در نوشهر ، فریدونکنار و امیر آباد بهشهر در ساحل ۳۳۸ کیلومتری خود در دریای خزر است.

 

 

کد خبر 39277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =