لزوم حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط در بحران کرونا

نایب رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران با هشدار نسبت به خطر ورشکستگی شرکتهای کوچک و متوسط به دلیل آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: باید برای حمایت از اقتصاد و بنگاههای اقتصادی، با مشورت بخش‌خصوصی برنامه دقیق داشت.

مهراد عباد، نایب‌رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به بحران کرونا، شرکت‌های کوچک و متوسط با مشکلات بیشتری روبرو شده و امکان ورشکستگی آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین در صورت ادامه سیاست‌های کنونی دولت در حوزه کسب و کار، شرکت‌های کوچک با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

وی افزود: در عین حال، احتمال تعدیل نیرو در بسیاری از این مجموعه‌های کوچک و متوسط بسیار زیاد است و آینده روشنی برای آنها متصور نیست؛ این در حالی است که با توجه به شرایط پیشین اقتصاد ایران، به نظر می‌رسد بحران کرونا اوضاع اقتصادی را به سمت شرایط بدتر از گذشته سوق دهد.

به گفته عباد، با توجه به اینکه اکنون در دنیا، دولت‌ها در حال حمایت از بخش‌خصوصی خود هستند، اگر دولت ایران، برنامه‌ای برای حمایت از شرکت‌های خصوصی نداشته باشد، حتما آنها با بحران بیشتری دست و پنجه نرم خواهند کرد.

وی اظهار داشت: بر این اساس، برای رفع مشکلات ناشی از بحران کرونا، بخش خصوصی باید ارتباط تنگاتنگی با دولت برقرار کند؛ چراکه دولت بودجه کافی برای کمک به این بخش را ندارد و به همین دلیل است که باید تعاملی میان این دو بخش صورت گیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: درست است که دولت ایران، توان کمک به اندازه دولت‌های دیگر را ندارد، اما در حد مقدورات خود باید کمک‌هایی به بخش‌های مختلف اقتصادی داشته باشد؛ به عنوان مثال دولت می‌تواند در بخش بیمه پرسنل که عدد بسیار بالایی برای کارفرمایان به شمار می‌رود، به بخش خصوصی کمک کند.

وی پیشنهاد داد تا دستگاههای دولتی، کمک‌های خود را با مشاوره بخش‌خصوصی انجام دهد و با توجه به اینکه از سالیان گذشته، دولت بدهی قابل توجهی به بخش‌خصوصی دارد که پرداخت بخشی از این بدهی‌ها، می‌تواند کمکی برای افزایش نقدینگی شرکت‌ها باشد.

عباد معتقد است که بانک‌ها نیز در این میان باید وارد عمل شده و توافقی میان دولت، بانک‌ها، بخش‌خصوصی و تعاونی‌ها صورت گیرد که به نفع همه باشد؛ چراکه با به هم ریختگی وضعیت نقدینگی در شرکت‌های خصوصی، گردش پول در کشور با مشکل 100درصدی مواجه است و بانک‌ها نیز پیرو آن، به مشکل بر خواهند خورد؛ چراکه این، یک زنجیره است و در صورت عدم توافق در این زمینه، در نهایت همه متضرر خواهند شد.

کد خبر 33022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =