دهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک های کشور

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، صبح امروز هفدهم بهمن ماه گردهمایی روسای موفق شعب بانک های کشور در بانک مرکزی برگزار و نقش روسای شعب در مدیریت ریسک اعتباری بررسی شد.

فرشاد حیدری، رئیس موسسه عالی آموزش بانک داری ایران، به اهمیت آموزش در بهبود فرایندها اشاره کرد و گفت: در نظر سنجی های انجام شده از روسای موفق بانک ها، مبحث آموزش  یکی از موضوعات مهم در کسب نتیجه مطلوب در نظام بانکی اعلام شد.

وی افزود: روسای شعب خط اول دفاعی مالک ریسک ها و استقرار کنترل ها در سازمان بوده و آن را مدیریت می کنند  و در این میان کسب بهترین نتایج با کمترین هزینه ها، حاصل آموزش است.

به گفته حیدری، نظر سنجی های یاد شده نشان می دهد، بهداشت اعتباری، وصول مطالبات و عدم اقدام قانونی برای وصول مطالبات به ترتیب مهمترین ریسک های موجود نظام بانکی است.

رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری اظهار داشت: اگر ریسک را انحراف از بازده و عدم دستیابی به سود مورد انتظار و بازده پیش بینی شده تعریف کنیم؛ لازم است تصمیم گیری های ما مبتنی اطلاعات دقیق و کامل باشد.

حیدری یاداور شد: روسای شعب باید شناخت کامل و جامعی از مشتری وکسب و کار وی داشته باشند و  با ابزار  کنترل داخلی، ریسک های اعتباری و شهرت را پیش بینی کرده و پس از اعطای تسهیلات، تا انتهای فرایند بازپرداخت و وصول، مشتری را همراهی کنند.

فرشاد حیدری، ریسک های اعتباری را عمده ترین ریسک نظام بانکی معرفی کرد و گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد ریسک بانکی را ریسک های اعتباری تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر اهمیت اعتبار و حسن شهرت نظام بانکی بین مردم گفت: بانک ها پس از آموزش و پرورش و دانشگاه ها امین ترین سازمان ها نزد مردم هستند، از این رو شعب بانک ها باید مراقب ریسک شهرت باشند و با ابزار کنترل داخلی و رفتار سازمانی از آن پیشگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز  روسای شعب کاشان، یزد، کرمانشاه، میرداماد تهران و اراک از  میان چهل شعبه بانک توسعه صادرات، در زمره روسای موفق منتخب از سوی بانک مرکزی قرار دارند. 

 

کد خبر 32347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =