استمرار مدیریت اصولی در بازار ارز

با رشد قیمت ارز و عبور آن از مرز ۱۳ هزار تومان همتی اعلام کرد بازار ارز در کنترل بانک مرکزی است

بازار ارز هفته گذشته را در شرایطی صعودی به سر برد بطوریکه روز پنجشنبه قیمت دلار از مرز 13 هزار تومان هم عبور کرد.

شاخص ارزی کشور پنج‌شنبه گذشته پس از ۵ ماه به کانال ۱۳ هزار تومان وارد شد. در آخرین روز کاری هفته قبل نرخ دلار با رشد ۱.۶ درصدی به نرخ ۱۳ هزار و ۱۲۰ تومان معامله شد.

به این ترتیب بازدهی هفتگی آن به ۵/ ۴ درصد رسید. دلار هفته را با افت نرخ آغاز کرده بود و در میانه هفته نیز دو روز کاهشی را تجربه کرد؛ با وجود این در دو روز آخر هفته بیش از ۳ درصد رشد را تجربه کرد.

برخی تحلیلگران صعود نرخ ارز را مرهون رشد نرخ حواله درهم دانستند که پس از پایان تعطیلات رسمی امارات با افزایش تقاضا مواجه شد. در عین حال عده‌ای معتقدند سخت‌تر شدن خرید و فروش برای خریداران غیررسمی ارز موجب افزایش نوسانات آن شده است.

در این راستا رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در فضای مجازی با اشاره به این که همچون گذشته تلاش خود را برای برگرداندن ثبات لازم به بازار ارز به کار خواهیم گرفت گفت: این روز‌ها مجددا موضوع افزایش نرخ ارز در بازار، بحث روز مردم و فعالان اقتصادی است.

به گفته وی همانگونه که بار‌ها تاکید کرده ام بانک مرکزی مدیریت علمی و مبتنی بر بنیان‌های بازار را، که طی یک سال گذشته آرامش لازم را به بازار ارز برگرداند، ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: طبیعتا شوک قیمت بنزین و نیز انتظارات تورمی ناشی از آن، بازار‌های مختف از جمله بازار ارز و ثبات نسبی چندین ماهه آن را موقتا متاثر می‌سازد، فارغ از دلایل و آثار اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، آنچه به اینجانب و بانک مرکزی مربوط می‌شود استمرار مدیریت اصولی بازار ارز است؛ لذا این اطمینان را به مردم عزیز می‌دهم که همچون گذشته، بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای برگرداندن ثبات لازم به بازار ارز به کار خواهد گرفت.

همتی در پایان افزود: هموطنان عزیز نیز ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز را همواره مد نظر داشته باشند.

 

کد خبر 32051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =