به گزارش اگزیم نیوز، گمرک ایران اعلام کرد: میز خدمت الکترونیک جهت رفاه حال خدمتگیرندگان و عدم نیاز آنها به مراجعه حضوری راهاندازی شده است و خدمت گیرندگان می توانند بدون مراجعه حضوری و به صورت آنلاین از طریق مرکز ارتباط با مشتریان مجازی مشکلات را پیگیری نمایند.
در راستای ارائه خدمات الکترونیک و در جهت رفاه حال خدمتگیرندگان و عدم نیاز به مراجعات حضوری، گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدام به راهاندازی میز خدمت و نیز مرکز ارتباط با مشتریان کرده است.
پیش از این خدمات گمرک ایران با هدف حذف مراجعات حضوری، احترام به حقوق شهروندی، تسهیل تجارت و حذف کاغذ از فرآیند تشریفات گمرکی اینترنتی شده بود.
این گزارش حاکی است در حال حاضر خدمات و رویههای گمرکی ازجمله واردات، صادرات، محمولههای پستی ورودی و خروجی، مسافری، مرجوعی، صادرات از محل ورود موقت، کابوتاژ، ترانزیت داخلی و خارجی، ورود موقت و نیز پنجره واحد تجارت فرامرزی در صفحه اصلی پرتال گمرک در قالب «میز خدمت الکترونیکی» ارائه شده است.
نظر شما