افزایش چهار تا پنج برابری تسهیلات بانکی به بخش تولید

به گفته حجت اله صیدی نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت وام در کل سیستم بانکی برای ا تامین مالی تولید درنظر گرفته شده است.

حجت اله صیدی صبح امروز سه شنبه بیست و پنجم تیرماه، در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تامین مالی تولید را اولویت نظام بانکی کشور خواند و گفت: از ابتدای سال جاری جلساتی با محوریت تامین مالی تولید در بانک مرکزی برگزار می شود و بناست بانک ها متناسب با ظرفیت های خود تسهیلات در قالب خطوط اعتباری در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به چهار تا پنج برابر شدن تسهیلات بانکی به بخش تولید، گفت: نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت وام در کل سیستم بانکی برای این منظور درنظر گرفته شده است.

 مدیرعامل بانک  صادرات ایران خاطرنشان کرد:  بانک صادرات ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت وام و صدهزار میلیارد تومان به صورت خطوط اعتباری در اختیار تولیدکننده‌ها قرار می‌ دهد.

مدیرعامل بانک صادرات مهمترین چالش پیش روی تولید در حال حاضر را  سرمایه درگردش دانست و گفت: تامین مالی برای سرمایه درگردش و پرداخت هزینه‌های تولید  به خصوص تامین هزینه پرداخت دستمزد ها، مهمترین چالش بنگاه های تولیدی است که در صددیم که با افزایش ارائه تسهیلات سرمایه در گردش این مشکل را تا حد امکان رفع کنیم.  بر این باورم  که در صورت تسهیل گردش منابع در بنگاه‌ها، کیفیت محصولات و خدمات آن‌ها و سرعت تحویلشان افزایش پیدا خواهد کرد. این طرح در قالب طرح طراوت در این بانک در حال اجراست و از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید را در بر می گیرد.

مدیرعامل بانک صادرات گفت:  طرح طراوت  از  تامین مواد اولیه تا خود بازار و اصناف و متقاضیان خرد را در برمی‌گیرد. در هفته‌های گذشته دو بانک دیگر که از نظر حجم دارایی‌ها و سرمایه در سطح بانک صادرات هستند نیز خواستار آن شدند تا به جای معرفی طرح جدید، به طرح طراوت بانک صادرات بپیوندند و در حال تدوین طرحی برای همکاری سه جانبه در این چارچوب هستیم.

صیدی به موضوع ارائه کارت اعتباری به مصرف کننده گفت: افزایش تقاضا یکی از راههای تامین است که بخشی از آن را از طریق اعطای اعتبار به بخش مصرف کننده و خانوار و اصناف بر عهده گرفته ایم. این فرایند تقاضای کل را افزایش می‌دهد که رونق تولید را به همراه خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز در پایان این نشست  تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی تهران و بانک صادرات  امضا شد.

 

 

کد خبر 28269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =