اولويت بانك توسعه صادرات تامين سرمايه درگردش بنگاههاي توليدي است

مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران گفت: تامين نياز بنگاه هاي توليدي به تامين سرمايه درگردش با توجه به افزايش نرخ ارز در اولويت برنامه هاي اين بانك است

مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران گفت: تامين نياز بنگاه هاي توليدي به تامين سرمايه درگردش با توجه به افزايش نرخ ارز در اولويت برنامه هاي اين بانك است.

دكتر علي صالح آبادي، در نشست تخصصي صادرات اتاق بازرگاني کاشان با اعلام اين مطلب افزود: هرچند منابع ما به نسبت گذشته چندان افزايش نداشته اما در رفع اين نياز بنگاه هاي توليدي عزم جدي داريم.

صالح آبادي اضافه كرد: امروز فرصت خوبيست که پس از دو سال از افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات در کاشان، عملکرد خود را در حوزه حمايت از صادرات ارزيابي کنيم.

وي يادآور شد: تلاش ما اين بوده که نرخ هاي مصوب بانک مرکزي را رعايت کنيم در اين راستا منابع صندوق توسعه ملي با نرخ 11 درصد و ساير منابع با نرخي بين 16 تا 18 درصد در اختيار مشتريان قرار گرفته است.

مديرعامل بانك توسعه صادرات افزود: خوشبختانه شعبه بانک توسعه صادرات در کاشان در مدت فعاليت خود تا امروز مشتريان خوبي را جذب کرده و توانسته ضمن تعامل مطلوب با مجموعه بانک، بسته اي متنوع از خدمات و تسهيلات را به مشتريان ارائه دهد.

صالح آبادي تاکيد کرد: بر اين باورم که کليد حل مشکلات کشور، صادرات غير نفتي است، در شرايط فعلي آنچه وضعيت شرکت ها را بهبود مي دهد، صادرات است.

به گفته وي، در حاليکه دشمن تلاش دارد صادرات نفت ما را به صفر برساند و براي کاهش هرچه بيشتر درآمدهاي ارزي سختترين انواع تحريم را به کار بسته، اين فرصت فراهم است که از طريق صادرات ساير گروه ها، نياز ارزي کشور را تامين کنيم؛ حتي اگر صادرات نفتي کشور به صفر برسد با صادرات غير نفتي و اولويت بندي نيازهاي اساسي، مي توان نياز ارزي کشور را براي واردات تامين کرد.

مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران به ظرفيت هاي کاشان در نساجي، فرش و گلاب و ساير محصولات متنوع صادراتي اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادي صادرات محور کاشان مي توانند در حوزه ارزآوري نقش مهمي ايفا کنند.

وي ادامه داد: به مشکلات صادرکنندگان را در حوزه نرخ ارز، مقررات گمرکي و ... اشراف داريم که بايد مرتفع شود چرا که اگر بخواهيم بعنوان يک اصل ملي، امري مهم و مقدس، نياز ارزي کشور را از محل صادرات غير نفتي تامين کنيم بايد در مسير رفع موانع  صادرات همفکر و همدل باشيم.

صالح آبادي اظهار داشت:  ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات بر کسي پوشيده نيست لذا بايد در مطرح کردن حرف حق، مصر بود تا شنيده شود؛ بنابراين براي برگشتن ارز حاصل از صادرات اهتمام کامل را داريم.

دكتر صالح آبادي تصريح كرد: بر اساس بررسي هاي کارشناسي بانک، کاشان پتانسيل خوبي براي توسعه صادرات دارا بوده و در حوزه صادرات در حد و اندازه هاي يک استان ظاهر شده است و تصميم براي افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات نيز در همين راستا اخذ شد؛ خوشبختانه در طي اين دو سال نيز عملکرد مطلوبي نيز داشته است.

وي گفت: همه ما در يک کشتي نشسته ايم و بايد براي سربلندي و تحقق اهداف کشور بايد همدل باشيم. اميدوارم با همکاري يکديگر ايراني آبادتر بسازيم.

رئيس اتاق بازرگاني کاشان نيز افتتاح بانک توسعه صادرات در کاشان را يک اتفاق خوب براي فعالان اقتصادي و خصوصا صادرکنندگان استان توصيف کرد و گفت: همزمان با افتتاح شعبه بعنوان نماينده فعالين اقتصادي منطقه قول همکاري با اين شعبه را به مديرعامل بانک توسعه صادرات داديم و امروز بيش از 100 نفر از افراد موثر کاشان با بانک همکاري داشته و از خدمات آن استفاده مي کنند.

به گزارش خبرنگار اگزيم نيوز ، محمود تولايي با تاکيد بر سابقه درخشان کاشان در حوزه صادرات و توليد صادرات محور گفت:  خوشبختانه  براي افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات، ظرفيت کاشان و شهرهاي اطراف آن خصوصا درصنعت فرش و نساجي ديده شد.

تولايي افزود: هرچند سال گذشته افزايش صادرات را تجربه کرده ايم اما در بخش سرمايه درگردش  و واردات ماشين آلات مورد نياز شرکت هاي صادرات محور نيازمند حمايت هستيم.

به گزارش اگزيم نيوز، رضا ساعدي فر، مدير اعتبارات، حميدرضا معبودي مدير بين الملل و ابوالفضل سلمان رئيس شعبه بانک توسعه صادرات کاشان نيز پاسخگوي سوالات فعالين اقتصادي حاضر در نشست بودند.

 

 

 

 

کد خبر 28135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =