اصلاح الگوی مصرف سرفصل همکاریهای دولت و بخش خصوصی

رضا اردکانیان با تاکید بر اهمیت تشکیل زیرساخت ها و تحقق هدف گذاریها در حوزه آب و برق مطمئن و پایدار، گفت: شاید بتوان گفت در شرایط فعلی بواسطه تحریم ها، ضرورت بیشتری برای توسعه و گسترش همکاری ها بین دولت و بخش خصوصی احساس می شود

مریم خورشیدی- رضا اردکانیان و جمعی از معاونین وزارت نیرو صبح امروز سی ام بهمن ماه، بعنوان میهمان اتاق بازرگانی ایران حضور یافت؛ وی با تاکید بر اهمیت تشکیل زیرساخت ها و تحقق هدف گذاریها در حوزه آب و برق مطمئن و پایدار، گفت: شاید بتوان گفت در شرایط فعلی بواسطه تحریم ها، ضرورت بیشتری برای توسعه و گسترش همکاری ها بین دولت و بخش خصوصی احساس می شود.

اردکانیان افزود: دشمن محفوظاتی دارد که از آنها در طراحی پایه های تحریم استفاده کرده است؛ نباید فراموش کرد که ما در مسائل اقتصادی نقاط ضعفی داریم که همین نقاط دستاویز طراحان تحریم قرار گرفته که یکی از مهمترین آنها الگوی مصرف است که در بیانات اخیر مقام رهبری نیز به موضوع اصلاح الگوی مصرف پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانیکه الگوی مصرفمان یک الگوی بیمار باشد، بسیاری از رقبا وسوسه می شوند از این منظر ما را تحت تاثیر قرار دهند، گفت: این مساله مستلزم پرداخت همه جانبه است و لازم است ظرفیت های کشور در بخش خصوصی و توان تشکل ها در مسیر حل آن به کار گرفته شود. 

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، اردکانیان از خروجی جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار رضایت کرد و گفت: از دو سال پیش موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاه ها و خیر جمعی در این جلسات مطرح شد و به نظر می رسد سرفصل خوبی برای مشارکت های بیشتر در زمینه اصلاح شیوه های مصرف باشد.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو برنامه مدیریت تومان عرضه و تقاضا را طراحی کرده و به مجلس و ریاست جمهوری ارائه داده است، همچنین مرکز امور اجتماعی آب و انرژی را تاسیس کرده ایم و انتظار می رود با بهره مندی از شاخه های غیر مهندسی، مجال بیشتری برای حل مشکلات این حوزه از جمله اصلاح تعرفه ها و واقعی کردن قیمت آب و برق، برنامه مدونی طراحی کنیم.

وی اجرای مکانیزم های طراحی شده تبصره ۱۹ قانون رفع موانع کسب و کار را نقطه عطفی در جریان حل مشکلات حوزه آب و انرژی توصیف کرد و گفت: در زمینه نیروگاه های تجدید پذیر و پاک که یکی از سرفصل های فعالیت های وزارت خانه بوده، نیازمند همکاری عمومی هستیم.

رضا اردکانیان تصریح کرد: پیشرفت های خوبی در زمینه بازار آب داشته ایم و تحرک خوبی را از سمت سندیکا مشاهده کرده ایم که بعنوان یک پیش نیاز از بعد هم خانواده دیدن وزارت خانه و شرکت های مادر تخصصی، بتوانیم مسیرهای کاربردی و روشنی را در این بخش داشته باشیم.

وزیر نیرو در ادامه به ظرفیت های کشور برای حضور پررنگ در بازارهای منطقه پرداخت و گفت: نقش و جایگاه ما در کشورهایی که در مدار بازسازی هستند، مهم است و لازم است که با برنامه دقیق، آمادگی کامل و به دور از حرکت های غیر هدفمند در این بازارها حضور فعال داشته باشیم؛ ما در این کشورها سرمایه گذاریهای مادی و غیرمادی گسترده انجام داده ایم و انتظار می رود با حضور در بازارهای برق این کشورها، نتیجه این سرمایه گذاریهای گسترده تجلی یابد.

اردکانیان به مسئولیت تازه خود در کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی با فدراسیون روسیه اشاره کرد و گفت: در این زمینه ماموریت داریم که موضوع الحاق جمهوری اسلامی را به اتحادیه اوراسیا دنبال کنیم؛ مقدمات این الحاق در حال اجراست و لایحه یک فوریتی آن در مجلس به تصویب رسیده و در دستور کار است و امیدواریم علی رغم محدودیت ها در بودجه تا پایان سال به تصویب برسد؛ اهمیت این بازار ۱۹۰ میلیونی برای عرضه محصولات، اشتغالزایی و جذب سرمایه گذاری غیر قابل انکار است و امیدواریم تسهیلات مورد نظر از این رهگذر برای کشور حاصل شود.

وزیر نیرو از برگزاری اجلاسی در حوزه همکاری با کشورهای منطقه قفقاز شمالی در اواخر خرداد آتی خبر داد و گفت: طی اجلاس  گذشته که در روسیه برگزار شد که استقبال و اشتیاق این کشورها را برای همکاری با تشکل ها و اتاق های بازرگانی ایران به همراه داشت؛ لذا افق روشنی را در زمینه همکاری های دو جانبه پیش بینی می کنیم.

 

کد خبر 26580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =