سهم ۴۳۰ میلیارد تومانی توسعه صادرات در لایحه بودجه ۹۸

دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، به منظور توسعه صادرات کالا و خدمات بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان منابع مالی اختصاص داده که برهمین اساس مقرر شده است از این میزان در سرفصل‌هایی ۱۳گانه به منظور حمایت از صادرات غیرنفتی هزینه شود اما طبق پیشنهاد دولت مشوق های صادراتی مشروط به برگشت ارز حاصل از صادرات خود خواهد بود

به گزارش اگزیم نیوز مشوق های صادراتی صادرکنندگان در لایحه بودجه ۹۸، طبق پیشنهاد دولت مشروط به برگشت ارز حاصل از صادرات خود شد. براساس بند (ب) تبصره ۲۱(و) برخورداری از معافیت مالیاتی و پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصاد کشور براساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

دولت درلایحه بودجه ۹۸ تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از صادرات غیرنفتی و متنوع‌سازی در کشورهای هدف پیش بینی کرده است. بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال 1398 درابتدای آذرماه سال جاری توسط معاون اول رییس‌جمهوری اعلام شد. طی این مصوبه که درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مربوط به 28 خرداد ماه سال جاری برگزار شده بود را جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

درهمین زمینه عدنان موسی پور رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی درگفتگو با اگزیم نیوز با اشاره به بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برونگرایی اقتصادی، اظهار داشت: در راستای تحقق بند 10 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی درخصوص حمایت همه‌جانبه و هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت، برنامه‌های حمایتی و تشویقی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با هدف تحقق صادرات غیر نفتی به میزان ۵۳.۸ میلیارد دلار در این سال تنظیم و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه دولت در قالب لایحه بودجه سال 98 کل کشور توسعه بازارهای صادراتی و توسعه صادرات کالا و خدمات را مد نظر قرار داده است، عنوان کرد: براساس آنچه که در قالب پیشنهاد دولت به مجلس ارایه داده شده توسعه بازارهای صادراتی بیش از 27 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این امر شامل اعزام رایزنان بازرگانی به کشورهای هدف وتعامل اقتصادی با کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه  است.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی تعامل اقتصادی با کشورهای حوزه اروپا و آمریکا و کشورهای حوزه عربی و آفریقایی را از دیگر اهداف در نظر گرفته شده در حوزه توسعه صادرات در سال 98 برشمرد و افزود: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، به منظور توسعه صادرات کالا و خدمات بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان منابع مالی اختصاص داده که بر همین اساس مقرر شده است از این میزان در سرفصل‌هایی ۱۳گانه به منظور حمایت از صادرات غیرنفتی هزینه شود.

موسی پور با اشاره به اینکه در بودجه سال جاری نیز 1300 میلیارد تومان مشوق صادراتی برای حمایت از صادرات غیرنفتی و متنوع‌سازی در کشورهای هدف پیش بینی شده بود که تنها 20 میلیارد تومان آن محقق شده، تصریح داشت: امید است در بودجه 98 نسبت به مقوله پرداخت رقم مصوب شده مساعدت بیشتری شود تا وضعیت صادرات با توجه به تنگناهای تحریمی بتواند در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

   

کد خبر 26149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =