خرید ارز با منشا صادراتی اولویت صرافی توسعه صادرات

حمید الیاسی گفت: اولویت شرکت صرافی بانک توسعه صادرات خرید ارز با منشا صادراتی است، گفت: مشتریان صرافی را در دو گروه متقاضی و فروشنده ارز معرفی کرد و گفت: واردکنندگان متقاضیان اصلی ارز از صرافی هستند که مطابق با ضوابط مندرج در سامانه نیما و یا از طریق بانک ها ارز مورد نیاز خود را تهیه می کنند.

اشراف کامل به مکانیزم های مالی بانکی بین المللی، تعهد به امانت داری دارایی مشتری تا وصول در مقصد با بهره گیری از جدیدترین ابزرارهای نقل و انتقال های مالی از جمله امتیازاتی است که شرکت صرافی بانک توسعه صادرات از آن برخوردار است و تلاش دارد در شرایط تحریم از همه توان خود برای رفع مشکلات حوزه صادرات و فعالیت های اقتصادی صادرات محور استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، کارشناسان شرکت صرافی بانک توسعه صادرات به منظور تعامل بیشتر با فعالین اقتصادی ، معرفی هرچه بیشتر خدمات و رفع ابهامات این حوزه برای مشتریان در محل غرفه بانک توسعه صادرات ایران در سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور حاضر شدند.

حمید الیاسی در گفتگو با اگزیم نیوز ضمن تایید این نکته مهم که اولویت شرکت صرافی بانک توسعه صادرات خرید ارز با منشا صادراتی است، مشتریان صرافی را در دو گروه متقاضی و فروشنده ارز معرفی کرد و گفت: واردکنندگان متقاضیان اصلی ارز از صرافی هستند که مطابق با ضوابط مندرج در سامانه نیما و یا از طریق بانک ها ارز مورد نیاز خود را تهیه می کنند.

 وی افزود: صرافی بانک توسعه صادرات ایران، بر اساس مقررات سامانه نیما، پاسخگوی متقاضیان ارز برای واردات است و بر این اساس ارز مورد نیاز را از محل ارز حاصل از صادرات از مجرای نیما به واردکنندگان ارائه می کند.

معاون اجرایی شرکت صرافی بانک توسعه صادرات ایران در معرفی دسته دوم متقاضیان ارز، از نیازهای غیربازرگانی (خدماتی) نام برد و گفت: این دسته مشخصا، گروه مشتریان غیروارداتی هستند و صرافی بر اساس مقررات و ضوابطی که از بانک مرکزی اعلام شده، از محل خریدهای صرافی (بصورت اسکناس) که به تازگی اختیار آن به صرافی محول شده، به مشتریان ارز ارائه می کند؛ همچنین این امکان برای صرافی وجود دارد که این شکل از نیاز مشتری را از محل حواله غیرصادراتی و یا در غیر این صورت ، از محل رقم بخشودگی صادرات که سقف آن زیر 1 میلیون دلار است، تامین کند؛ عمده ترین حوزه مطالبات مشتری در این بخش در 23 گروه دسته بندی شده اند که شامل ارز مسافرتی، ارز درمانی ، ارز دانشجویی، ترانزیت و ... می شود.

الیاسی توضیح داد: سیاست صرافی بانک توسعه صادرات پوشش درخواست های خدماتی بیست و سه گانه و نیز واردات است.

معاون اجرایی شرکت صرافی بانک توسعه صادرات ایران گفت: به کالاهایی که اجازه ثبت سفارش ندارند و ورود آنها از سوی وزارت بازرگانی تایید نشده، به صورت کلی ارزی تخصیص داده نمی شود.

 وی در مورد مقررات تخصیص ارز برای مصارف شخصی، یادآور شد: اگر فرد، ارز را در حساب های شخصی داشته باشد و بانک مورد نظر این پول را بعنوان حواله ارسالی بپذیرد، در صورتی که بانک یادشده نتواند حواله را انجام دهد؛ می تواند آن را به صرافی بانک توسعه صادرات ارجاع داده و صرافی آن را  عملیاتی خواهد کرد. 

کد خبر 26040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =