ادامه سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها در روسیه با وجود تمدید تحریم‌های اقتصادی

به گزارش راشا تودی، رییس شورای اروپا اعلام کرده که تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه برای شش ماه دیگر تمدید می‌‌شود. اما آناتولی آکساکوف، رییس کمیسیون امور مالی مجلس دومای روسیه، گفته تمدید تحریم‌ها تغییری برای روسیه ایجاد نمی‌کند.

تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه ابتدا در ژوییه 2014 و به اتهام مداخله این کشور در درگیری‌های نظامی شرق اوکراین، اعمال شد. این تحریم‌ها، بخش‌های مالی، انرژی و دفاعی اقتصاد روسیه را هدف قرار داده‌اند.

مسکو با ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی، غذایی و مواد اولیه از کشورهایی که در این تحریم‌ها نقش داشته‌اند، واکنش نشان داده است. با وجود اینکه این تحریم‌های دوجانبه تاکنون هم برای روسیه و هم برای اروپا تاثیری نداشته، اما مدت و شدت آنها افزایش یافته است.

ماتیاس شپ، رییس اتاق بازرگانی آلمان-روسیه اعلام کرده با وجود اینکه به واسطه این تحریم‌ها شرکت‌های آلمانی با موانعی مواجه هستند، اما همچنان به سرمایه‌گذاری در روسیه ادامه می‌دهند. بر همین اساس، آمارهای جدید نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های آلمانی در سال 2017 بیش از 1.6 میلیارد یورو بوده و این رقم در سه ماهه نخست امسال، از 2 میلیارد یورو عبور کرده است.

به گفته شپ، با وجود ضعیف بودن روبل، شرکت‌های آلمانی علاقه‌مند به راه‌اندازی خط تولید در روسیه هستند. کارآفرینان خارجی از پتانسیل قابل توجه بزرگ‌ترین کشور دنیا با جمعیت بیش از 140 میلیون نفری استفاده می‌کنند. با این حال، به گفته شپ، بعد از درگیری‌های اوکراین، تعداد کل شرکت‌های آلمانی ثبت شده در روسیه از 4965 به 4661 کاهش یافته است؛ یعنی بیش از 6 درصد.

لابی کسب‌وکار آلمان، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو را مورد انتقاد قرار داده و گفته از آنجایی که نمی‌توان مسکو را به طور کامل منزوی کرد، در صورت ادامه تحریم‌ها این شرکت‌های آلمانی هستند که ضرر خواهند کرد.   

کد خبر 26033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =