اعتراف یک وبسایت آمریکایی به شکست ترامپ در برابر تهران

TRTWORLD معتقد است ایران مسیر درست را برخلاف سیاست های تحریمی آمریکا پیدا خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز شبکه TRTWORLD آمریکا در گزارشی با اشاره به این که به رغم تحریم های آمریکا اما اقتصاد ایران همچنان پابرجاست نوشت ایران 40 سال است که توسط آمریکا تحریم شده و این نوع اقدامات برای تهران چیز جدیدی نیست و همانطور که مقامات ایرانی اعلام می کنند تهران توانسته انعطاف پذیری بالایی را برای اقتصاد خود ایجاد کند همانطور که رییس جمهور روحانی در آخرین سخنرانی خود اعلام کرد با قدرت تحریم های غیرقانونی آمریکا را پشت سر خواهیم گذاشت.

این گزارش در ادامه با انتقاد از اقدامات واشنگتن در قبال کشورهایی که با آن اختلاف نظر دارند می نویسد ایالات متحده همیشه از سلاح تحریم برای فشار بر کشورهایی که با اهداف سیاست خارجی آن زاویه دارند استفاده می کند و این سیاست ها معمولا دو هدف را دنبال می کنند یکی آن که آمریکا با این کار قدرت خود را به رخ جهان بکشد و دوم آن که باعث تحریک طبقه متوسط اقتصادی کشور تحریم شده شود اما در مورد ایران شواهد نشان می دهند در چهار دهه گذشته این سیاست جواب نداده است.

این سیاست حتی در مورد منزوئلا، عراق و کره شمالی هم جواب نداده و این نشان می دهد این سیاست مدت ها است که قدرت و نفوذ خود را در حوزه سیاست از دست داده است. تحریم آمریکا علیه روسیه در موضوع کریمه کاملا بی فایده بود و حتی نظام ها با این اقدامات محکم تر از گذشته به مسیر خود ادامه داده اند و حتی دولت های تحریم شده رفتارهایی قدرتمندتر از گذشته را در پیش گرفته اند و این نشان می دهد این اقدامات شکست خورده اند.

TRTWORLD در ادامه می افزاید این تحریم ها حتی اقتصاد این کشورها را مقاوم تر می کنند و انسجام را در ارکان اقتصادی این کشورها افزایش می دهند و باعث افزایش مشروعیت نظام می شوند و تظاهرات بزرگی که مردم علیه آمریکا در ایران روز 13 آبان به راه انداختند موید این مطلب است که تحریم ها مردم را در برابر آمریکا متحد کرده اند.

این گزارش در ادامه با اشاره به این که خود آمریکا هم از کم اثر بودن چنین سیاست هایی مطلع است به معافیت 8 کشور خریدار نفت ایران اشاره کرده و می نویسد این که واشنگتن 8 کشور متحد خود را از تحریم های خرید نفت معاف کرده نشان می دهد که این کشور خود هم به بی معنی بودن این تحریم ها معتقد است به خصوص آن که اکنون همه دنیا از تهران حمایت کرده و آمریکا را متهم به نقض قوانین و توافق های بین المللی می کنند.

تهران به توافق برجام متعهد مانده و همه سازمان های نظارتی این پایبندی را تایید می کنند اما آمریکا در مظان اتهام قرار دارد و این موضوع در شرایطی اتفاق افتاده که ترامپ به سایر توافق های بین المللی نیز پشت کرده از جمله پیمان نفتا و آسیا پاسیفیک و روابط اقتصادی و سیاسی خود با کشورهای مختلف از جمله چین.

تمام این موارد افکار عمومی دنیا را علیه واشنگتن بسیج کرده و باعث شده کار ایران در این مسیر راحت تر از گذشته باشد.

TRTWORLD با اشاره به این که آمریکا دست از تحریم ایران برنمی دارد و این رفتار را در آینده نیز ادامه خواهد داد می نویسد اما ایران راه های متنوعی را در آینده برای صادرات نفت و گاز خود کشف خواهد کرد و با هر شرایط جدید سازگاری ایجاد خواهد کرد همانطور که وزیر امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که همیشه بازارهای نفتی وجود دارد و دسترسی آن با اهرم های قیمت و شرایط فروش آسان است. همچنین پیش بینی می شود که تهران به مسکو نزدیکتر شود و روابط استراتژیک خود را با همه دنیا گسترش دهد.

کد خبر 25981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =