عدم افزایش مالیات مشاغل در سال ۹۸

حسینی صدر: برای تأمین بودجه سال ۹۸ مالیات مشاغل را افزایش نمی دهیم اما باید هر سال فرار مالیاتی کاهش یابد

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که این عزم وجود دارد که فرار مالیاتی در سال ۹۸ کم تر و اخذ مالیات هوشمندانه تر شود از تلاش هایی خبر داد که برای این مسئله انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز حسینی صدر با بیان این که طبق تحلیل های بدبینانه تحت هر شرایطی صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه پایین تر نخواهد رفت گفت: اما با تحلیل خوشبینانه می توان گفت فروش ما کاهش پیدا نخواهد کرد. 

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه افزود: از فروردین ۹۸ تا پایان سال، میانگین فروش نفت ما به اشکال مختلف به بالای ۱.۵ میلیون بشکه نفت خواهد رسید. بنابراین دولت از نظر درآمد ریالی نسبت به بودجه مشکلی نخواهد داشت، زیرا قیمت نفت بالا رفته است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیش بینیکرد: به نظر می رسد که نرخ دلار بالای ۵ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب خواهد شد مگر اینکه مجلس استثناء قائل شود. 

حسینی صدر اضافه کرد: اگر نرخ تورم را در بودجه سال ۹۸ لحاظ کنیم تنها جایی که می توان هزینه ها را کاهش داد هزینه های عمرانی است. همه وزارت خانه ها، بانک ها و شرکت ها با منافذی که دارند هزینه های گزاف و بیهوده به کشور تحمیل می کنند. ضمن اینکه افزایش شدید تعداد فرهنگستان ها و پژوهشکده ها بر این مسئله تاثیرگذار هستند.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه برنامه مناظره اقتصادی رادیو گفت و گو اظهار داشت: اگر دولت بخواهد در عین حال که حقوق کارکنان و بازنشستگان را ترمیم می کند، بودجه هم در عمل انقباضی باشد باید محل ریزش ها و هزینه های بیهوده را پیدا کند و از آن بکاهد. 

این مقام مسئول تأکید کرد: در حال حاضر ما در شرایطی قرار گرفته ایم که باید ریال به ریال درآمدهای خود را حساب کرده و هزینه هایمان را مدیریت نماییم. 

حسینی صدر با اشاره به فرار های مالیاتی در حوزه های مختلف یادآور شد: برای تأمین بودجه سال ۹۸ مالیات مشاغل را افزایش نمی دهیم اما باید هر سال فرار مالیاتی کاهش یابد. این عزم وجود دارد که فرار مالیاتی در سال ۹۸ کم تر و اخذ مالیات هوشمندانه تر شود و تلاش هایی هم برای این مسئله انجام شده است. 

 

کد خبر 25813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =