رشد ۴.۸ درصدی صادرات غیرنفتی در دو ماه

در دو ماهه اول سال جاری صادرات کالاهای غیرنفتی به میزان ۱۸.۸ میلیون تن و با ارزش ۷.۷ میلیارد دلار برابر ۶.۴ میلیارد یورو بوده است

در جلسه هیات وزیران به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داد که در دو ماهه اول سال جاری صادرات کالاهای غیرنفتی به میزان 18.8 میلیون تن و با ارزش 7.7 میلیارد دلار برابر 6.4 میلیارد یورو بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 4.8 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 21.9 درصد و از لحاظ ارزش یورویی 9.2 درصد رشد داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران در این جلسه، به بررسی گزارشی از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص شاخص ها و اهم اقدامات این وزارتخانه در دو ماهه اول سال جاری پرداخت.

براساس این گزارش، تسهیلات پرداختی بانک ها و مؤسسات اعتباری در دو ماهه نخست سال 1397 به بخش صنعت و معدن با افزایش 13 درصدی نسبت به سال گذشته، به بیش از 21 هزار میلیارد تومان رسیده است و در بخش بازرگانی نیز 9.7 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده با رشد 49.0 درصدی همراه است.

در بخش معدن نیز تعداد 153 فقره پروانه اکتشاف، 61 فقره گواهی کشف و 77 فقره پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به دوره قبل با 8.5 درصد رشد همراه بوده است.

 

کد خبر 24825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =